• jordnöten

anlita en inredare

Ska flytta om en vecka till radhus. Har tänkt att vi ska måla om och köpa de flesta möbler nya. Skulle vara roligt att anlita en inredare som kan vad som ser snyggt ut ihop och hur belysningen ska vara osv. Någon som vet var man anlitar en sån och vad det kostar? Och ni som gjort det, blev ni nöjda?

• Svar på tråden anlita en inredare
  • Gummiz

skulle oxå vilja veta detta!......bra fråga

• jensericsson

Det finns olika alternativ. Mio har en för 500 kr timmen men då ingår antagligen att det slutar med att ni köper allt på mio och i en stil som är modern exakt just nu.

Ett bättre alternativ är att anlita en inredningsarkitekt, kostar ca 1500 kr timmen och då kommer hon hem till er och går runt med er och kommer med tips och råd för att ni ska få det som ni vill ha. Hon pratar och ni antecknar febrilt. Prisvärt och enkelt! (ja, jag och min blivande fru gjorde precis detta! och vi är nöjda!)

Gjorde inte riktigt som ni, vi hade med oss möbler men det stämde dåligt med husets planlösning etc. lycka till!

PS var tydliga med vad ni vill ha och hur det ska läggas upp, men så som beskrivs ovan är en bra lösning!

• Frida 22

Jag & min sambo "anlitade" en kollega till mig, hon jobbar på tapet/textil avdelningen på en byggvaruhandel & även som inrednings designer åt våra kunder. Hon gick runt med oss, kollade vad min sambo gillar, vad jag gillar (antecknar en massa) & provar lite ideér med oss. Höll väll på en timme eller 2 & en vecka senare fick vi jätte fina "collage" med bilder/ prover o sånt på tips på möblering/ möbler & övrig inredning. Även tips på hur vi kan "ändra" det som vi tyckte passade oss mindre bra.. Det var jätte kul & nu när vi bor i resultatet kan jag säga att vi lätt gör om det!!!

• Thursday

De som jobbar med home styling gör väl inte bara dte inför föytt, men även där man ska bo kvar.

• Äventyr

Vi hade en homestylare här eftersom vi ska flytta snart och det blev verkligen otroligt mycket bättre. Jag funderar faktiskt på att be henne om hjälp med den nya lägenheten, eftersom den är ganska liten (79 kvadrat) och det är lite knepigt att få in alla funktioner som man behöver.

• Äventyr

Vår homestylare hörde alltså till mäklarfirman.

• miniGrynet

Ja, vet inte om det är intressant för er eftersom det hör till Ikea (vilket verkligen inte behöver betyda att man ska köpa allting ifrån dom).

Men om man är medlem i Ikea Family så får man hjälp med inredning gratis, kolla på hemsidan.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • jordnöten

miniGrynet: Det var IKEAs inredare som vi tänkte oss från början, men så hade den i västerås blivit sjukskriven, så vi kunde inte få någon hjälp från dem

Svar på tråden anlita en inredare