• Malinmamman

annorlunda doppresent?

Är det någon som har tips på en kul doppresent som INTE är ett smycke/album/tandburk/pengar/sagobok? Vill hitta på nått tufft till min systerdotters dop....
    Tack tack!

Malin med världens bästa Ida
  • Svar på tråden annorlunda doppresent?
  • ollson

Sist 2 dop vi varit på har vi gett bort "tallriksset" med motiv från Elsa Beskov barn böcker
    Det inehåller 1 flat 1 djup 1 pipmugg så har det "gummilister" under så det inte ska halka omkring på bordet å det har varit uppskattat

• Saccharina

AJg tycker att de snygga designade trä-dinosarna på tex desingtorget är superfina. Den stora (som jag själv tycker är finast) kostar ju en del (500kr ungefär), men är heller ingen vanlig "leksak". Annars vill man kanske inte ge leksaker vid dop. Men detta är en helt annan sak tycker jag. Var på ett dop där barnet fick en sådan - både föräldrar o barn var överförtjusta!!!

finns även på: (krokofant.se)
    www.sprayeshop.se/WebRoot/lse/Shops/krokofant_002E_se/Products/ig_101/dinosaurie.jpg

• Malinmamman

mmmm... fick ett sånt på min dotters dop också. Problemet är att min syster redan har en dotter så alla sådana där saker finns ju redan i deras hem.

• Saccharina

www.lifestone.se gör jättefina avtryck av fot/hand + gravyr. Jag gjorde en "lyckolåda" till min pojke. den blev så fin och de har verkligen tagit till vara på minsta linje i hans lilla fossing. Lyckolådan var kul för i den kan man ju spara typ "första nappen", första skorna etc

• Anneli Loke

När min kompis dotter döptes fick hon av en annan kompis, ett par jätte söta gummistövlar & "en plats" i regnskogen, man betalar in en viss summa för att på så sätt rädda den ,så den inte skövlas ner alltihop & skall ständigt finnas kvar!

Tyckte jag var annorlunda, men riktigt fint!

• Minilott

Vi fick en babysim-kurs och en söt baddräkt i doppresent till vår dotter Toppenbra!

• Malinmamman

tack för alla tips! FLER??

Svar på tråden annorlunda doppresent?