Inlägg från: Mizz Turko |Visa alla inlägg
  • Mizz Turko

Läkarsekreterare, LÖN???

Undrar vad läkarsekreterar lönerna ligger till. Har ni dessutom hunnit med löneförhandlingarna än???

• Svar på tråden Läkarsekreterare, LÖN???
  • Mizz Turko

Linda

grattis på födelsedagen.

jag jobbar ju som läkarsekr. själv, men är lite nyfiken på vad andra ligger på...

• Mizz Turko

det beror ju som sagt, hur hög ingångslönen är just i den verksamheten, det skiljer sig oerhört. Usk:orna på mitt jobb, får ju lite extra mycket genom fackets förhandlingar och sedan själva procent-höjningen.

• Mizz Turko

rollergirl

vart jobbar du?? vad innebär 1:e sekr? vi har inget sådant hos oss.

• Mizz Turko

oj då

jag har jobbat som läkarsekr sen 2005 april (fick anställning innan examen). ingångslönen var 16900. nu knappt 2 år efter ligger jag på 18900. har dessutom inte haft mitt lönesamtal för detta år och då kommer jag åtminstone få 3 % till.

jag ska väl skatta mig lycklig

fast å andra sidan har jag många ansvarsområden...det är ju det lönen beror på oxå

• Mizz Turko

Sisterledge

inom landstinget är det 2-års gräns inte 3 som det brukar vara.

och för att inte låta taskigt eller missförstå mig inte men de behöver inte ge fast tjänst efter dina s k 3 år utan de kan faktiskt säga upp dig då.... har haft en vän som blev behandlad på det sättet.

• Mizz Turko

här i stockholms län gäller 2 års regeln, det är i alla fall vad chefen sa till en annan anställd.

jag hoppas att du får din fasta tjänst, för det finns inget skönare än det, att vara säker på sin anställningstid... det tog bort en massa ångest från mig när jag fick det...

lycka till.

Svar på tråden Läkarsekreterare, LÖN???