Läkarsekreterare, LÖN???
Undrar vad läkarsekreterar lönerna ligger till. Har ni dessutom hunnit med löneförhandlingarna än???
Undrar vad läkarsekreterar lönerna ligger till. Har ni dessutom hunnit med löneförhandlingarna än???
Undrar också, funderar till att läsa till läkarsekr.
Tror ingångslönen ligger runt 16-17000, högre i storstäder förmodligen.
Kan det stämma? Då tjänar man ju bättre som undersköterska... och det är KORTARE utbildning?!
Nja, inte som ingångslön väl?
Linda
grattis på födelsedagen.
jag jobbar ju som läkarsekr. själv, men är lite nyfiken på vad andra ligger på...
Tack! ![]()
Linda; Jo det tror jag. Jag är inte utbildad än och har 92 kronor i timmen +OB, det blir cirka femton och ett halvt tror jag. SOm utbildad undersköterska har man, vad jag förstått, som lägst 16 000 men upp till 20 000 i ingångslön.
det beror ju som sagt, hur hög ingångslönen är just i den verksamheten, det skiljer sig oerhört. Usk:orna på mitt jobb, får ju lite extra mycket genom fackets förhandlingar och sedan själva procent-höjningen.
Oj vad dålig lön!!!! jag blir förvånad! Det hade jag som ny på arbetsmarknaden för 17 år sen!!!!! Kan det verkligen stämma? Jobbar visserligen som tjänsteman...antar att det är ett ENORMT lönekliv mellan branscher....