• Nilina

Ni med Schäfer

Ni som har Schäfer hemma.

Vilken uppfödare/kennel rek. Ni?
    Rak rygg, aktiv brukshund, gärna meriter inom nosarbete.

Tips?
    Ja förutom Molar

• Svar på tråden Ni med Schäfer
  • Splach

Jag letade först efter en schäfer, älskar rasen, men vill ha en rakryggad, och med bra psyke och mentalitet, trodde jag hittade den rätta, så kollade man stamtavlorna och sjukdomar, så nee då var det inte den rätta osv osv..

Gav upp till slut, min mor har en vit herdehund, är som schäfern eller ja det är ju en schäfer i grund och botten, och ja jag var självklart intresserad av dom med, dom är precis som schäfrarna, bara det att dom SKA ha ragrygg och vara vita..

Så nu ligger min 10 månaders vita herdehund bredvid mej här, och om någon dag ska vi ut och testa på viltspår

Är du intresserad av Vit herdehund, så kolla på www.vitherdehund.com där finns alla seriösa uppfödare med, och även fakta om rasen mm..

• zegra

Kargalandets, Nemås, Norpatorps, Rågrindans, Salta Killens, det finns massor av bra bruksschäfer kennelar men man får leta lite för de annonserar inte så mycket. Det behöver inte. Ett tips kan vara att gå in på föreningen Svensk bruksschäfers hemsida och leta.

• Vilja00

instämmer med Zegra o lägger till Atengården, Kustmarkens, Jebas, Marhöjs, Demonens, Lunabjäret.

• MissVizz

Jag rekomenderar Kurants kennel i sthlm.
    Många fina polis och tjänste hundar kommer därifrån.

• lionez

Kennel Easygården rekommenderar jag....

• flowerbranch

kustmarkens, svebö (norsk), Hassemans e väl dom som jag känner väl och har goda erfarenheter från.

• flowerbranch

Easygården kan ju knappast räknas som brukskennel.

• DalaPetra

Nej Easygården räknar då inte jag heller som brukskennel mer åt utställningshållet och mer räkstjärtar....

Kolla Svensk bruksschäfers hemsida.

• knodden och vi

Ermoros kennel om ni vill ha kanon brukshundar, polis o räddningstjänst tar många hundar därifrån. Jag väntar en kull därifrån nu i dagarna som kommer, men alla är nog tingade.

Svar på tråden Ni med Schäfer