Inlägg från: denna där |Visa alla inlägg
  • denna där

Tvillingar i min mage?

e det inte så att risken för tvillingar ska finnas på din sida släkten om det ska vara så?
    Om man har anlag för tvillingar är det inte mamman som i så fall har anlag att släppa två ägg?
    Om jag uppfattat det hela rätt...då "hjälper" din sambos pappas tvillingbröder inte till...
    Sen kan det ju vara tvillingar ändå, men att tvillingbärare får stor mage redan i v. 5+3...det vet jag inte....jag fick stor mage direkt, men jag tror inte det var bebisarna som gjorde mig stor utan mer svullna tarmar....

Grattis och lycka till hur som haver! Spännande å vänta å se om det är twins!

Med en flyttad bokstav är ingen skadad sked.
  • denna där
    gersime skrev 2007-06-04 22:30:34 följande:
    Nä är på pappans sida fick man sambos syster veta när hon väntade sitt första barn, så de gjorde ett tidigare UL på henne...Det konstiga är att magen är inte mjuk, den är rätt spänd, kanske bara för att jag är gasig, precis som Pumba i lejonkungenJa den som lever får se
    Jo men hon är kvinna och jag tror din sambo är man Han kommer inte kunna påverka ägglossningen. Däremot kan hans syster ärva det från sin far = hon har ökad risk för tvillingar men inte ni.

Att få tvåäggstvillingar är mycket ärftligt. Benägenheten att kvinnan vid ägglossningen släpper två ägg istället för ett är ärftlig. Däremot kan en man, även om han är tvåäggstvilling eller har tvillingar i släkten, inte påverka sin kvinna att släppa två ägg. Han kan däremot ge sina barn den ärftligheten och hans dotter kanske en dag får tvåäggstvillingar.

- www.tvillingklubben.se/twins/qa.asp
    Med en flyttad bokstav är ingen skadad sked.
Svar på tråden Tvillingar i min mage?