• Good News

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Som frågan är ställd:

Allt annat lika och jag kan välja, då tar jag det heterosexuella paret. Anledningen är att jag tro miljön har påverkan, och jag är konservativ nog för att tycka att vi är gjorda för heterosexuella förhållanden.

Jag hade mycket hellre tagit de homosexuella framför ett heterosexuellt par med problem och också framför en ensam person.

• Good News

Homosexuella kan vara lika bra föräldrar som heterosexuella, helt klart.
    Lite större risk för att barnet blir mobbat, den som inte håller med om det har nog inte varit i en skola på länge.

En aspekt jag funderat på. Ökar sannolikheten för att barnet självt blir homosexuellt? Det finns statistik från internatskolor i England som tyder på att omgivningen faktiskt ökar andelen.

Nästa fråga, gör det något?
    Jag tycker det gör det. Om jag fick välja, homo eller hetro barn så skulle jag välja hetro. Anledningen är ganska enkel, enklare med större acceptans i samhället, lättare at bilda kärnfamilj med barn.

• Good News

Brödsmulan,

Jo jag vet att man ÄR vad man ÄR. Det verkar logiskt som du skriver att man kanske hittar "HEM" tidigare som homosexuellt om man omges med många. Det kan också vara förklaringen till varför internatskolebarnen tidigare hittade sin läggning om de bara var ogivna av barn av eget kön.

Är det osannolikt att en del med läggningen "bi" utvecklar homosidan och at de inte hade gjort det annars??? Jag har ingen aning om hur många % som är bi.

• Good News

Yiskah,

Jag förstår att det tar emot. Jag skulle verkligen ha svårt för att säga samma sak. Men kanske har du rätt och att det finns där innan vi blir formade och invanda som barn?

Stämmer det du säger så håller du alltså med om att barn som omges av homosexuella borde få ökad sannolikhet att utveckla sin homusexuella sida? Omvänt stämmer naturligtvis också då, som du skriver.

Om du då totalt kunde välja om ditt barn skulle bli homosexuelt eller heterosexuellt. Vad skulle du välja om allt annat var lika?

• Good News

ROKA,

Va???
    Man är vad man är, jag tror inte terapi "hjälper"
    Skulle du kunna bli homo med rätt behandling?

• Good News

Jag har ingen forskning om detta men...

De homosexuella män jag känner är betydligt mer promiskuösa än mina övriga vänner. Jag har frågat dem om det är vanligt och de hävdar att det är så och att det är en utbredd kultur bland homosexuella män. Jag vet ju inte om det är en generell sanning utan kanske bara i denna gruppen. Men OM det vore sant så kanske det innebär att förhållanden mellan homosexuella män i genomsnitt är kortare än i heterosexuella förhållanden. Det vore ett argument varför de skulle var sämre som föräldrar.

• Good News

Pamela,

"i ditt resonemang aer ju alla foraeldrar som inte kan fo ett forhollande att go ihop en laengre tid (vad raeknas som en laengre tid? for livet? tio or? fem or, tvo or?) doliga foraeldrar! sorry men det holler inte!"

Jag tror att barn mår bäst av att växa upp i stadiga förhållanden utan stora förändringar i familjebilden. I det perspektivet håller mitt resonemang. Onödigt att fundera på vad som är längre, längre är bättre än kortare helt enkelt!

• Good News

Hej Molnet, välkommen hit även om du verkligen gör ditt bästa för att inte förstå hur jag menar

Läs mina inlägg i denna tråden en gång till är du snäll.
    Ser du fortfarande bara rött då så kan du väl hoppa på mig igen.

• Good News

Jaha Molnet....

Detta är allt jag skrev i mitt senaste inlägg. Vad stämmer inte??

"Jag tror att barn mår bäst av att växa upp i stadiga förhållanden utan stora förändringar i familjebilden. I det perspektivet håller mitt resonemang. Onödigt att fundera på vad som är längre, längre är bättre än kortare helt enkelt! "

Tror du inte barn mår bättre i en stabil familj?
    Där står inget om att homopar skiljer sig oftare.
    Där står inget om adoptionsdebatten.

• Good News

Hej igen Molnet,

Jag svarade ju dig inte generellt på allt jag sagt i hela tråden, bara det inlägg du refererade till.

OK, vad är motsägelsefullt eller fel med det jag skrev och som du citerar?

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in