• Fluortanten

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Far2three

Idag 11:11 - NR: 2169864

Snacka om att generalisera!

• Fluortanten

Anonym NR: 2191692

En motivering tack!!

• Fluortanten

porko

Jag respekterar din åsikt men skulle gärna vilja ha en motivering till varför du anser att homosexuella inte ska få adoptera.

Åke Vilse

Samma sak här. Varför tror du att homosexuella skulle vara bättre som föräldrar?

Menar inte att ifrågasätta Er utan vill bara höra era tankar om och kring detta "heta" debattämne.

• Fluortanten

porko

Ja jag förstår hur du tänker.

Åke Vilse

Ja kan nog ligga ngt i det men det kan ju oxå gå åt andra hållet, att dom försöker så mkt att barnen glöms bort. Eller jag vet inte =/

• Fluortanten

Hej och Molnet och välkommen!

• Fluortanten

Öhhh.... Hej Molnet... inte hej och Molnet ... hahaha
    Kram på dej!

• Fluortanten

Good News

Vad menar du med skillnaden i känslor?

• Fluortanten

Good News

Det låter på dig som om du tycker känslor och tankar är samma sak
    Hoppas jag missförstod dig!

• Fluortanten

Good News

Har jag förstått dig rätt om du menar att ett homosexuellt par (två män) skulle vara sämre föräldrar p.g.a att deras förhållande förmodligen inte skulle hålla lika länge som det heterosexuellas?

• Fluortanten

Good News

Alltså... om du känner dig neutral i detta så gör du. Du behöver inte "välja sida" bara för att jag ber om argument och motiveringar.
    Du hade kunnat göra det enkelt för dig och skrivit: Jag är neutral därför att.....

Jag känner mig lite "gone with the wind" efter dina inlägg i debatten med Molnet. En del inlägg känns aningen motsägelsefulla. Eller har jag fel?

• Fluortanten

Good News

Jag citerar mig själv:

"Skulle du då kunna TÄNKA dig att låta ett homosexuellt par få adoptera barnet/barnen?"

TÄNKA-TANKE-TANKAR

Känslorna kommer väl in om jag hade skrivit: Vad KÄNNER du/ni inför att.....

Men hallå!!! Spela roll! Du får blanda tankar och känslor hur mycket du vill. Men gör gärna klart för oss andra om var du står någonstans och varför. För jag känner mig lite förvirrad just nu... som sagt.

• Fluortanten

Good News

Tack för sammanfattningen! Nu en fråga:

Du skriver att du tror miljön har betydelse för barnets framtida sexuella läggning. Vad menar du med det? HUR har miljön en inverkan på den sexuella läggningen?

Sedan undrar jag om du oxå tror på det biologiska och psykologiska då det gäller den sexuella läggningen eller om du anser att det BARA är miljön som har betydelse för om barnet blir homosexuellt eller heterosexuellt.

???

• Fluortanten

Good News

Då anser väl du att vissa barn föds till mördare och våldtäktsmän oxå??

• Fluortanten

Men vad har ni gjort med min tråd?

Jag citerar mig själv: "MEN inga påhopp eller fördomar nu TACK! Jag söker främst ett svar på frågan och en motivation till varför. Låt detta bli en trevlig tråd. Ok?"

• Fluortanten

Hur blev Gud inblandad i detta undarar jag.... ?

• Fluortanten

Ursäkta men jag förstår faktiskt inte... vad har Gud i min tråd att göra?!

• Fluortanten

fatima

Förresten, jo, kul att tråden utvecklas, det har jag inget emot, inte alls.
    Jag intar bara en väldigt... hm.. hur ska jag säga... anti position då jag hör eller läser ordet Gud. Därför undrade jag vad han/hon/den/det (om Gud ens existera) gjorde i min tråd.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in