• Pamela

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Gravid o Lycklig:

fragan var ju egentligen riktad till Tristan men taenkte aendo stovla in o svara

hade bada paren varit lika laempade (bostad, fast inkomst etc) hade jag valt det paret som jag haft en bra intuitiv kaensla for.

• Pamela

Aen en gang Tristan tycker jag att du har en poaeng!
    "berova deras sjael' var kanske starkt uttryckt men definitivt skulle jag halla med om att det 'berovar dem deras eget kritiska taenkanden', jag aer saeker pa att det var det du menade ockso!

• Pamela

Maja Graeddnos:

vi pratade inte om alla troende, vi pratade om troende som overfor sin tro pa sina barn till en sadan grad att de inte tillater nagon annan tro eller syn pa livet, med det staenger ute barnets egna kritiska bedomning av vad det tror pa/ inte tror pa.

• Pamela

Maja...

fast det med att overfora sina overtygelser handlar ju inte bara om religiosa overtygelser utan alla overtygelser... jag haller med Tristan att det aer viktigt att ge barnen rum att taenka o fundera pa sadana saker sjaelva sa att de inte bara dogmatiskt tror/ inte tror pa nagot...

• Pamela

Maja....
    kanske vi tolkade olika????

• Pamela

"As soon as a child has been born, parents have a special task to perform: you must say goodbye to your 'dream child' and greet, accept and take on your real one - with her qualities, her appearance, her gender and her behaviours" (Preushoff:2004:31)

detta beskriver baettre vad jag forsokte att fa fram. det aer viktigt i min uppfattning att vi inte forsoker fa vara barn till att bli identiska avbilder av oss sjaelva med varan tro o overtygelser utan inser att det aer egna individer trots att de aer vara barn!

• Pamela

Tristan:

jag tror du har slagit huvudet pa spiken i vad som aer den stora skillnaden pa dig och en djupt troende...

genom att ifragasaetta Gud har du 'forstort' honom i ditt hjaerta...

hoppas att du forstod vad jag menade

• Pamela

universal woman:

jag har sagt detta tidigare men homosexualitet finns aeven i djurlivet och det har varit dokumenterat laenge... att argumentera att det da aer 'onaturligt' sviker.

• Pamela

universal woman:

du maste ha ett stort hjaerta som inte hatar nagon!

• Pamela

Universal...

jag klandrar dig inte for dina asikter! jag ville bara papeka att definiera homosexualitet som onaturligt inte aer helt riktigt och nagot som faktiskt gor mig upprord! men nu har du ju klargjort i vilket sammanhang du anser det onaturligt vilket aer ok, men definitionen 'onaturlig' i sig sjaelv sviker! om du forstar...

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in