"Du jämförde förut att Gud var lika självklar för dig som typ "Pelle" men snälla Fatima ALLA ser när "Pelle" står framför oss, oavsett religion och annat. Men din övertygelse är baserat på någonting som många många människor inte tror på, och ändå så låter du dina barn växa upp i den tron.... Jag förstår inte det!"
Att Pelle finns , det ser vi alla, närmar vi oss Pelle och visar vår tacksamhet att Pelle finns så närmar han sig så vi t.o.m kanske får en kram, och då kan man KÄNNA Pelles kärlek och värme. Detta kallas övertygelse om att Pelle verkligen finns, och på samma sätt känner och ser jag Gud i varje moment i livet, naturen, kretsloppet m.m
Att jag lär mina barn något som många människor inte tror på är inte helt sant, majoriteten är troende, så ateister tillhör minoriteten, Jag lär mina barn att Moses Jesus och Muhammed var profeter som spred Guds budskap, därmed förkastar jag inte heller tidigare budskap. Så det gör att mina barn kommer ha förståelse för Judar, Kristna och muslimer plus alla människor som inte tror eftersom de kommer behandla alla Guds skapelser med ödmjukhet och respekt.
Du erkänner att vi har en själ, och då ställer jag frågan till dig, om barn inte kan laga sin egen mat och själva ge sin kropp en väl sammansatt måltid med kött o grönsaker varför skulle de kunna ge sin själ den näring den behöver utan hjälp och vägledning från en förälder?
Eller har själen inget behov av att komma nära sin skapare?
Jag har full förståelse om du ite tycker det, men önskar endå att du orkar svara!