Inlägg från: babyassistans |Visa alla inlägg
  • babyassistans

Rädd...

hej där,

jag förstår Er båda två så väl då jag fungerar som doula till bl.a förlossningsrädda kvinnor. De upplevelser Ni har är tunga, svåra och skitjobbiga när man väntar nästa bäbis...

Jag önskar jag kunde skicka över " tro-pulver" till Er båda!!!
    Att i sitt sinne "tänka in" och bestämma sig för att det här kommer att gå är ett av de viktigaste stegen i en ny lyckad förlossning. Jag vet att detta är provocerade och gör Er ilska..bli inte det!!

Vi ser det hela tiden...mamman som blev snittad vid 7 cm....hon "fastnar" på 7 cm vid nästa förlossning tills man kan peppa loss henne....Mamman som tångförlöstes blir värksvag vid krystvärkarna för att efter stöd förlösas utan assistans...

Tro på att Ni kommer att fixa detta. Med er erfarenhet kan Ni det här. Lita på Er själva. Blunda och se den förlossning ni vill ha framför er...många gånger!!! Vi människor är lättpogramerade!!!
    Har vi bestämt att det är omöjligt går ingenting men om vi verkligen tror på att det går så kan vi flytta berg!!!

Lycka till!!!

• babyassistans

Hej där!!

Lycka till och tala om för oss hur bra det går....för det kommer att fixa sig!! Sen blir alla extra "rädda" i slutet av graviditeten...som en påminnelse av att ut måste de små liven!!Passa på att njuta nu de sista veckorna!!!!

Svar på tråden Rädd...