Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Lite ot:

smulan 75:
     Köp en bärsjal!! Jag bär min 11,5 kilos son utan problem i flera timmar i den. (Jag har också problem med rygg/nacke/axlar, men det känns inte ens att man bär nåt tungt med sjal!!)
    **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Ekorrfamiljen
    Strumpan 78 skrev 2007-07-27 09:23:16 följande:
    Pyret 78 skrev 2007-07-27 07:58:11 följande: Var inne och tittade på den sidan! Gisses vad billigt! Helt klart värt ett besök! Ett par glasögon med antireflexbehandling inkl bågar och fodral och synundersökning= 1000 kr! Ska se om jag kan få en tid när vi ska dit, både jag och sambon behöver nya glasögon!
    Lite ot: Jag betalade knappt 2000:- för två märkesbågar inkl. fodral och synundersökning på specsavers/Blic. Om man inte vill ha något speciellt märke så är det nog samma pris som på glasögonbutiken. (För er som inte har möjlighet att ta er till Ullared alltså. )
  • Ekorrfamiljen
    blivande fsk lärare skrev 2007-07-27 13:53:06 följande:
    zezziz: kudden och täcket som jag köpte till spälsängen är kudden 25*35 och täcket 70*80
    Är inte det täcket till barnvagnen då? *undrar*
  • Ekorrfamiljen
    Lajsa82 skrev 2007-07-26 20:40:48 följande:
    kikar in, undrar om någon har bild på regnställ från gekås, skulle gärna vilja titta och få en prisuppgift, då syrran åker dit i morgon!! Tack på förhand, jo just det rosa går bort då det är till min son...
    Synd att jag inte såg ditt inlägg tidigare. Jag har bild på deras regnställ i mitt galleri - mappen Ullared. Det kostade 139:- har jag för mig.

*skriver det här ifall nån annan är intresserad av stället*
  • Ekorrfamiljen

Jag har också linser (dygnetruntlinser och jag använder glasögon en morgon per månad!!) men jag tänkte att va fasen, två par till priset av ett. Då kan man ju lika gärna slå till. Kan vara roligt att variera sig ibland.

• Ekorrfamiljen
    vofflan skrev 2007-07-28 20:13:46 följande:
    Hon är 6 månader, för stor för att ligga i babyliften, för liten för att vara lös i vagnen

Vendel var ju med första gången när han var 4 månader och då satt han i babyskyddet. Det gick bra. När han blev lite kinkig matade jag honom och sen tippade jag skyddet (med stöd av massa kläder bakom) så att han låg mer liksom. Det frestar inte på ryggen lika mycket. Innan man har stoppat så mkt i vagnen kan man ju lägga ungen uppå en massa mjuka kläder om man vill.

Senast vi var där satt han i sin egen vagn och så hade jag en kundvagn till det jag shoppade. Både min bästis och min stora son + maken var med så det fanns alltid nån som kunde underhålla Vendel.

• Ekorrfamiljen

Har också bilder på inköp från Shoppingparadiset i mappen **Ullared** Det är mest till pojke 86/92 - såg att någon var intresserad av det. Vi var där i slutet av juni så det var ju några veckor sedan förstås. Längtar redan dit igen!

• Ekorrfamiljen
    Felicia6 skrev 2007-08-01 07:57:47 följande:
    frågar igen om nån råkat missa frågan
    Jag tyckte att barnavdelningen (med skötsaker, sängkläder osv.) var mycket mer lättöverskådlig och lätt att hitta på, samma sak med leksaksavdelningen. Barnklädeshörnet är fortfarande lite väl undanskymt och rörigt.
  • Ekorrfamiljen
    obelix skrev 2007-08-01 14:36:54 följande:
    sulkyn som finns att köpa på gekås är det nån som har den till en 2.5 åring funkar den?? det är den med ligg läge jag menar...
    Har inte haft den till en tvååring, men min ettåring är ungefär så stor och det har fungerat bra. (80 cm och 11,5 kg!) Nu har jag sålt vagnen till syrran som ska ha den till sin lilla, men hennes treåring får nog också åka den ibland.
  • Ekorrfamiljen
    Jie:

Fyller på din lista lite:

* Ultivents flaska kostar väl 39,95:- om jag inte missminner mig.
    * Bästa amningsbehåarna kostar 89:- eller 99:-
    * Fleecefodrat regnställ finns från 99:- upp till 199:- Ett av de finaste kostade dock 139:-
    * Sulky (fem lägen på ryggstödet) 439:-
    * Barnstrumpor från 4,95:- för babysockar till ca. 10:- för större storlekar.
Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3