Inlägg från: Wildis81 |Visa alla inlägg
  • Wildis81

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

NÄÄ!! barometern stämmer inte, i alla fall den gång vi skulle åka så stog det att det inte va nån kö. Men jodå, det va kö ända bort till parkeringen längst bort (skrev i ett annat inlägg) o vi stog utanför i kö i ca 2 timmar... jovisst e det kö fortfarande, men vanligast är nog att det är kö på lönings helg...

jordnöten skrev 2007-08-24 07:48:08 följande:
    Tittade in på gekås hemsida och såg på köbarometrn att det inte r någon kö? Kan det verkligen stämma? Någon som vet hur ofta köbarometern uppdateras?Ska snart hoppa in i bilen och köra 45 mil dit och bränna pengar
  • Wildis81

Tror inte det är så mycket kö då eftersom det är mitt i månaden. Men annars brukar det vara bra att vara där vis 11 eller 12. Fast just det datumet så tror jag att det inte är någon fara...

lillälva skrev 2007-08-26 08:02:16 följande:
    Vilken BRA tråd! För mig som ska till Gekås den 15/9 och typ inte har varit där på sex-sju år! DÅ har jag en liten fråga Fattar ju att man egentligen ska välja en annan dag att åka än en lördag, men har inte så mkt val. De öppnar ju vid sju. När är det egentligen MINST kö? Jag bara minns att man stod i den där lååååånga kön hur länge som helst sist jag var där. Ska man va där vid sju, eller är det bättre att sikta på nio-tiden och hoppas att det lättat lite? Frågar er ERFARNA Gekåsbesökare KUL att höra att det fanns overaller redan, tänkte shoppa till min lilltjej som fyller 1 den 31/10! Blir både födelsedagspresenter och julklappar och presenter till hennes kompisar. Sen funderar jag på typ gåvagn, lekspis osv. Ska bli skoj att se vad som finns!Hörde ngn säga att schampo och sådant INTE är billigare på Gekås, får väl kolla själv!Hihi, har redan börjat skriva lista, och maken är heltokig fast han slipper följa med, ska åka med ett par väninnor!
  • Wildis81

Jag har haft med min dotter en gång (då var hon 4 mån) men det gick ju ganska bra eftersom hon så gott som sov i vagnen hela tiden. Men det kan bli trångt me vagnen o så.... jag skulle nog inte göra om det även om det nog är lättare när dom är så små

frittepillan skrev 2007-08-29 09:54:50 följande:
    Ni som åkt med liten hur har ni tyckt att det funkat?? Jag och mamma planerar en shopping resan i början av november eller slutet av oktober.  den lill* kommer då troligen vara typ 1,5 -2 månader. Kram
  • Wildis81

Nä... höstlovet brukar vara lite olika beroende på var man bor. Det är nog värre att åka i slutet av november. Det bästa är nog då att åka i början av nov o mitt i en vecka

Ekorrfamiljen skrev 2007-08-29 10:18:45 följande:
    Lägger in ett inlägg från Nessii här, det hade hamnat i fel tråd:
    Vet ni Ullaredexperter om ungarna har sitt höstlov samtidigt i hela sverige? Eller är det uppdelat så som sportlovet är? Funderar på att åka till Ullared i början av november men vill minimera riskerna med att åka då höstlovet är.. Hur är det med trängseln i början av november??
  • Wildis81

Det är nog inte bara mellan sept-mars eftersom det även varnas för det i juni. Men visst ska man vara försiktig men ska man hålla sig helt borta så får man stänga in sig hemma i ett år...

Mamma LillAnn skrev 2007-08-29 10:25:20 följande:

Jag tycker absolut inte man skall ta med så små barn till Ullared (eller till stora folksamlingar inomhus i över huvud taget!)Speciellt inte mellan september- mars när RS-viruset härjar för fullt. Man kan faktiskt dö av det när man är liten, även om man överlever så får de problem med luftvägarna hela livet. Det är det väl inte värt?Tom på BB informerar det om detta vid hemgångsinformatiionen!!! (ialla fall här) Blir faktiskt ganska förbannad när jag går där och ser alla amå bebisar. Vänta med att åka tills ni kan få barnvakt!Tycker ni jag överdriver, så kan ni ju alltid rådfråga BVC
  • Wildis81

Joho då... visst e det lite folk på gekås i bland, bara man åker "rätt" dag... allså inte i slutat av månaden på en lördag. Mitten i månaden på en vardag är nog det bästa, det va så gott som tomt när jag var där då. Om man inte för jämnan är på köpcentrum m.m. tycker jag inte det är nån fara.... det hade vart helt omöjligt för oss att aldrig vistas bland folk... har en stor släkt oxå med massor av barn, eftersom min dotter föddes 1 månad innan jul så hade ju det inneburit att vi hade fått firat jul ensamma....

Mamma LillAnn skrev 2007-08-29 10:31:35 följande:

Nä, man måste inte hålla sig inne ett år. Man kan väl åka till varuhus ibland, man då kan man ju som mammaledig passa på när det är lite folk, och på ge-kås är det aldrig lite folk!Sedan kan man ju gå på stan utomhus.Men måste man verkligen springa inne bland stora folksamlingar med små barn? Är inte det väldigt egoistiskt?
  • Wildis81

Vill du hålla utkik o se om do fått in julsaker än?? i alla fall ljusstakar o stjärnor o skriva det här sen?? Så e du snäll

Grand Cru skrev 2007-08-29 12:04:28 följande:

Ska till Ullared imorgon... med svärmor
  • Wildis81

ok, tack!

Morty skrev 2007-08-29 13:33:13 följande:
    Var där igår och inga julsaker eller ljusstakar fanns framme.
  • Wildis81

Någon som vet om dom har innetofflor till både barn och vuxna??

• Wildis81

Jag vet att dom inte har nåra skor tyvärr men jag tänkte mest på vanliga innertofflor... men då har dom kanske inte det heller. Men tack för svaret

Anna2barn skrev 2007-08-30 20:19:08 följande:
    Inga skor på Gekås, men utanför i skobutikerna
  • Wildis81

Hade ljusstakarna o stjärnorna kommit in?? Hade dom snygga överkast för dubbelsäng??

Grand Cru skrev 2007-08-30 20:33:18 följande:

Nu är jag hemma efter Ullaredsturen. Fyyy vad jag handlade över 7000 slutade notan på. Kvittot var 83 cm långt Var tvungen att mäta ju! Julsakerna hade börjat komma in, det fanns en del julpynt, julgardiner och sånt. Jag köpte ytterbelysning till huset, kappa, en helt ny garderob till äldsta tjejen, lite kläder till yngsta tjejen, gardiner, två överkast, påslakanset etc etc.Är jättenöjd. Men trött i fötterna och tom i plånboken
  • Wildis81

Tack för svaret! får hoppas det kommit in till nästa fredag då när vi ska dit

Grand Cru skrev 2007-08-30 20:38:26 följande:

Hittade inga ljusstakar eller stjärnor. Överkast beror ju på vad man gillar, men det fanns några stycken att välja på.
  • Wildis81

Maila kundtjänst och fråga hur mycket julsaker dom fått in o när dom fått in allt! www.gekas.se

Maria84 skrev 2007-09-01 14:03:14 följande:
    Usch jag har så svårt att bestämma mig för när vi ska åka...Jag vill inte vänta för länge, magen är stor redan nu och fogarna är elaka men jag vill att julsakerna ska komma in och alla vinterkläderna. Sen är det ju att pricka rätt dag då det inte är allt för mkt folk.
  • Wildis81

Gör det. Själv ska jag dit på fredag o hoppas oxå dom fått in en massa julsaker. Mailade o frågade för några veckor sen om dom fått in julsaker men då fick jag till svar att dom fått in en del av sortimentet, men hört i efterhand att förra året fick dom in en massa första veckan i september.... hoppas det är så nu oxå

Maria84 skrev 2007-09-02 09:56:04 följande:
     Smart! Det tänkte jag inte på  Ska genast maila dem.
  • Wildis81

Ja... det e sååå kul med julsaker. Vi har köpt större hus nu oxå så det behövs en väldans massa ljusstakar o stjärnor

Maria84 skrev 2007-09-02 09:59:57 följande:
     Håller tummarna för att de har kommit in så du hittar en massa julsaker! Jag brukar ha så svårt att bestämma mig vad jag vill ha i julsaksväg så jag brukar fastna där ett tag
  • Wildis81

Min syrra var där dan innan julafton... hon sa att hon kunde räkna antal folk på två händer

LillaJag79 skrev 2007-09-02 14:22:31 följande:
    Tack
  • Wildis81

Vad konstigt, var nån som skrev tidigare som var där förra veckan att det kommit in julsaker. Även kundtjänst skrev att dom fått in en del av sortimentet. Får hoppas det kommer in mer till veckan då när jag ska dit på fredag

Skorpan081 skrev 2007-09-02 15:39:16 följande:
    Jag var där igår och då fanns det inga julsaker. Det enda jag såg var några julpappersrullar, men inga etiketter eller pynt och sånt.Annars var det gott om vinterkläder och regnkläder. Såg dock ingen Bobbycar där (men letade inte efter det heller så jag kan ha missat).Vi brukar åka dit i septemer (andra eller tredje helgen) och då finns det alltid massor av julssker. Men första helgen var tydligen för tidigt.
  • Wildis81

Ok, får hoppas mycket kommit till på fredag då

Maria84 skrev 2007-09-03 08:57:28 följande:
    Fick mail från kundtjänsten nu och fick till svar att de har fått in höst- och vinterkläderna och delar av julsortimentet men att de inte kunde svara på när de hade full sortering av julsakerna..Men vi väntar ett tag till så får vi se..
  • Wildis81

Då kan jag ju passa på att fråga om dom har specialscampot o stålkam till fällen oxå?? om nån vet...

2007 Mamma skrev 2007-09-03 21:04:55 följande:

229kr
  • Wildis81

Har du kanske skrivit i fel tråd nu??

soffien skrev 2007-09-04 09:05:04 följande:
    hur gör man för att skicka ut vinnarmail automatiskt?
Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3