Inlägg från: Arga Klara |Visa alla inlägg
  • Arga Klara

ragdoll

Jag har en 3-årig hona som väger ca 4kg. Hon är väldigt tillgiven mot människor, men just den här är inte så förtjust i andra katter, även om det inte är typiskt för ragdoll.
    Hon är superkelig, jättesöt och lätthanterlig, i och med att dom blir så slappa när man hanterar dom. Hon är ganska klumpig, dålig på att hoppa och klättra, men det är ganska skönt Kan verkligen rekommendera ragdolls!

• Arga Klara

Alltså.. dom KAN ju sprattla och streta emot om man tar upp dom, om de protesterar! De är inte helt hjälplösa!

Kom på en sak till, angående pälsen. Även om de är långhåriga, så är de extremt lättskötta. Hon får aldrig tovor, och behöver inte borstas ofta alls. Vi badar henne kanske en gång i halvåret, man ser på pälsen när den börjar 'dela på sig' att det är dags. Och att bada dom går lätt, hon gillar faktiskt vatten!

• Arga Klara

Ohhhhhh vad fin! *dör*

Min hona har 5 stycken 5-veckor gamla ungar så hon är lite trött och sliten, men de är ju så underbara

• Arga Klara

Ja och olydiga är de allihopa! Hon kallar på dom och försöker ha dom någorlunda samlat, men de kutar iväg så fort de får en chans! Hon spenderar flera timmar om dagen med att hämta kattungar

• Arga Klara

Min hårar inte mycket alls, mycket mindre än mina korthåriga huskatter!

Svar på tråden ragdoll