ragdoll
Hej!
Är det någon här inne som har en Ragdoll? Vad väger den? Är det en hane eller hona? Har du några erfarenheter att dela med dig av,av dessa katter?
Hej!
Är det någon här inne som har en Ragdoll? Vad väger den? Är det en hane eller hona? Har du några erfarenheter att dela med dig av,av dessa katter?
Ohhhhhh vad fin! *dör*
Min hona har 5 stycken 5-veckor gamla ungar så hon är lite trött och sliten, men de är ju så underbara
Visst är han fin
Åhh,5 veckor då är de ju helt underbara.
Kan förstå att hon är sliten,tänk dig själv,5 stycken
Ja och olydiga är de allihopa! Hon kallar på dom och försöker ha dom någorlunda samlat, men de kutar iväg så fort de får en chans! Hon spenderar flera timmar om dagen med att hämta kattungar
Hur pass hårar dom då?
Vi har "bara" bondkatter nu, två korthåriga som hårar utav helsicke, särskilt den ena. Sen har vi en som nog borde kallas semilånghårig, hon fäller inte på långa vägar så mycket.
Vore skönt med en katt av det stuket (som inte fäller så mkt) framöver, när våra nuvarande inte finns längre.
Min hårar inte mycket alls, mycket mindre än mina korthåriga huskatter!
Nu har et hänt lite nytt.om 2 veckor flyttar det hem en rag.hona och en rag.hane. Hanen ska kastreras men inte honan vi har funderingar på att ta en kull på henne längre fram. Det ska bli så roligt att få hem dem,de är ju bara så fina ![]()
Vi har en ragdoll! Vet inte vad han väger, men han är stor! Inte tjock, men massa päls
Han är kastrerad och ca 4,5 år.
God Cares-Vad fin han är! Samma färger som vår lilla tjej
Båda katterna va jättefina!
TinaB: Tack tack
Vår blev mörkare efter hand, han var nästan helt vit förutom på huvudet, när han var kattunge. Gosig och sällskaplig är han i alla fall. Bra beslut att skaffa två samtidigt!