• jenn82

90-tals nostalgi!

Ni som är födda i början på 80 talet, minns mest 90-talet och alla saker som man numera rodnar när man tänker på

Minns ni napphalsbanden, Rocco-Barroco väskan, huvtröjan av det dyra märket jag glömt, och buffalo-skorna?

• Svar på tråden 90-tals nostalgi!
  • Tjofräs

jag vet att jag tyckte min storasyster var jätteäcklig när jag var liten, när hon började använda stringtrosor, men sen var string de enda man hade, men nu, och flera år tillbaka är de bara hotpants..

Kom även ihåg att jag hade mockasiner på mig när vi hade gympa i skolan å en liten gymnastikdräkt, utan ben å med volanger vid midjan, jag var så stolt över den.
    någon mer so mkommer ihåg mockasinerna?

• Svart Spets

Minns ni dessa då?

- Champion-tröjor i gräsliga färger
    - Silverjackor (fy fan va fult!)
    - Toppar med texter som typ "Hands off!" och typ två handavtryck på brösten

• Svart Spets

- FILA
    - Skinnjackor (skinn eller skinnimitation)
    - Tobacco-byxor
    - Savann-byxor
    - Dykar-jacka (ni vet dom där tjocka konstiga jackorna.)

• ming
    Svart Spets skrev 2007-06-29 09:25:05 följande:
    Minns ni dessa då?- Champion-tröjor i gräsliga färger- Silverjackor (fy fan va fult!)- Toppar med texter som typ "Hands off!" och typ två handavtryck på brösten
    Silverjackorna var väl gärna dunjackor också? Blä!
    Precis en sån topp med sånt tryck hade jag, den var ju såååå häftig.
  • Rosesarered

Svart Spets skrev 2007-06-29 09:31:10 följande:

- FILA- Skinnjackor (skinn eller skinnimitation)- Tobacco-byxor- Savann-byxor- Dykar-jacka (ni vet dom där tjocka konstiga jackorna.)
    Vad var Savann byxor och Tobacco byxor för något??
  • Wicke

Men hörrni"Aqua Limone" över HELA ryggen och vad hette de där tröjorna som det blev handavtryck på??? Killarna tyckte de var urkul*haha*

Min blå-liga rules
  • Wicke
    Svart Spets skrev 2007-06-29 09:25:05 följande:
    Minns ni dessa då?- Champion-tröjor i gräsliga färger- Silverjackor (fy fan va fult!)- Toppar med texter som typ "Hands off!" och typ två handavtryck på brösten
    Där var de ja*HAHA*
    Min blå-liga rules
  • mammutten81

Jag vill evar acool när jag var 13 och skrev stirntrosor på min önskelista.
    Trodde att om mamma köpte det så skulle jag få det själv.
    Så på födelsedagen när hela släkten är samlad kommer min låtsas farbror med fru och jag öppnar och där ligger två PORRIGA string med dragkedja!

De köpte det som ett skämt, men jag var illröd och väluppfostrad och fick ur mig- Åj tack, de ska jag bära jämt.

De skrattar fortfarande åt det idag.

• Nio
    Wicke skrev 2007-06-29 15:06:46 följande:
    Men hörrni"Aqua Limone" över HELA ryggen och vad hette de där tröjorna som det blev handavtryck på??? Killarna tyckte de var urkul*haha*
    Kidsen i Gbg's hoods har FORTFARANDE Aqua Limone-tröjor på sig!

Hypercolor hette de, och de som hade dem såg ju mest bara svettiga ut eftersom man är varmare i armhålorna, haha. :D
Svar på tråden 90-tals nostalgi!