• Jessa6

Bebis i säte..

Jag tror itne att de kan tvinga en att göra vändningsförsök. Min bm sa iofs inget om det, ska försöka vända på tisdag. Men om man inte vill så kan de ju iten säga något om det, det är ju även bm på vissa förlossningsavdelningar som inte vill att man ska föda i säte heller ju...

• Jessa6

Jag gjorde ett vändningsförsök i går och det gick hur bra som helst, visst kändes det men jag har varit med om värre, jag var mer rädd att det skulle göra ont på bebis än mig.

• Jessa6
    Louisen skrev 2007-06-19 20:50:23 följande:
    Hej,Vår lilla bebis ligger också i säte, och efter att ha haft diskussion med läkare idag på kvinnokliniken så bestämde vi oss för att låta utföra ett vändningsförsök. Så det kommer vi att göra nästa torsdag. Då kommer jag vara i v.36+5. Ska man packa BB-väskan kanske till torsdag?
    Vi packade väskan och hade allt med oss ifallifall. Behövde inte det men man vet aldrig...Lycka till!!
  • Jessa6
    Louisen skrev 2007-06-20 09:37:42 följande:
    Jessa6: Nä man vet ju aldrig, bäst att packa väskan ifall att. Skönt att ditt vändningsförsök gick bra. Hur upplever du förändringen av bebisens läge? Känns det mycket annorlunda från när den låg i säte?
    Ja det trycker ju mycket mer neråt och mot tappen, magen är smalare upptill nu med, var mycket bredare innan. Fötterna kommer ju upp med så sparkarna känns ju annorlunda men än så länge så har jag inte fått något "revbens-knäckar-spark"
Svar på tråden Bebis i säte..