JeyLa skrev 2007-06-09 23:08:39 följande:
Jag gjorde vändningsförsöka + igångsättning med mitt andra barn. Anledningen till igångsättning var att hon snurrade runt inne i magen som bara den - så jag ansåg att det fanns ingen anledning till att göra ett vändningförsök utan att sätta igång mej - för då skulle hon bara vända på sej igen. Jag tyckte inte att vändningsförsöket var nå farligt - visst kändes det, men sammanlagt tog det 2
minuter.Om du vill kan du läsa i min blogg - först under BM-besök: börja med "Tillväxt -UL i Gävle" (tredje uppifrån), sen kan du läsa de följade två. Vill du veta hur det gick så kan du även läsa Förlossningsberättelse 2006-08-12 - "När Engla kom till världen".
Tack ZeyLa, nu har jag läst din förlossningsberättelse och det känns lite bättre för min del. Din vändning verkar ju inte har varit alldeles förskräcklig, men att bli igångsatt verkar vara ett riktigt maratonlopp liknande de allra flesta berättelser jag tagit del av. Så det är bara att hoppas på att hon antingen stannar i rätt position eller att det misslyckas så att det blir ett planerat snitt.