• Peachy

Bebis i säte..

Min bebis ligger i säte (v.35) Fick reda på detta i måndags på tillväxt-UL. Dom sa att om han inte vänt sig till nästa vecka skulle dom göra ett vändningsförsök. Jag vill inte göra det. Är så rädd att det ska skada bebisen. Han kan väl fortfarande vända sig själv också?

Någon som vet hur "lätt" det är att få KS om man inte vill göra vändningsförsöket? (Detta är mitt första barn)

• Svar på tråden Bebis i säte..
  • pirkan

oj, nu läste jag det jag skrivit och jag vill ju inte skrämma dig. Det lät lite hemskt det jag skrev. Menar bara att det bara är att säga till ifall du tycker det känns obehagligt. De kan ju inte tvinga dig att genomgå ett vändningsförsök ifall du inte vill och det känns obehagligt. Bebisen tar inte skada av att vända på dem, annars skulle de ju inte riskera att göra dessa försöka att vända dem.

• Jessa6

Jag gjorde ett vändningsförsök i går och det gick hur bra som helst, visst kändes det men jag har varit med om värre, jag var mer rädd att det skulle göra ont på bebis än mig.

• Blueangeleyes

Nu har jag gjort min vändning, det gick jättebra och tog ungefär 5 minuter... visst var det lite obehagligt och inte så kul att vara där en hel förmiddag men inte smärtsamt i varje fall.
    Jag vet dock inte om hon stannat i den positionen, ska kolla det imorgon, spännande.. Vi får se helt enkelt hur detta drama slutar!! Sammandragningarna har börjat kännas mer sedan vändningen i måndags och jag har lite ont i ljumskarna nu som jag inte hade förut, men det är säkert vanligt ändå när man är i v. 37!

• skuttskutt81

Jag gjorde ett lyckat vändningsförsök på KS igår (v.37+2) Då hade han legat i säte sen v.31
    co hvar helt fixerad!
    Min BM trodde inte det skulle gå, men det gick jättebra.
    Inget farligt, lite obehagligt dock, men vad bra information jag fick, och duktiga
    dem var. Jag var som ett asplöv när jag kom in, men dem fick mig att känna mig så lungt inför det hela, jag är mer än tacksam att dem lyckades vända min lilla prins. Nu väntar jag bara på att få ut honom !

• Peachy

Hej allihopa! Tack för svaren..

Vi var inne igår men vi gjorde inte vändningsförsöket..Det kändes inte rätt..Vi fick en tid för KS den 29/6..2 veckor bara! Det känns så himla konstigt att veta när han ska komma :o)

• Jonatan07

Jag är i v35 ska ochså på vändningsförsök på måndag och de ska försöka vända på bebisen så de känns ju skönt att man inte är ensam om det här.
    Kram

• Jonatan07

Hej förra onsdags var jag och kollade tillväxten i västerås och då upptäckte dom att bebisen låg i säte då va jag i vecka 35 och fick en tid i måndags igen och då skulle dom kolla om den förtfarande låg så där vilket den gjortde,Då de blev vändningsförsök redan samma dag.2 ggr försökte dom vända på bebisen men den ville inte flytta på sig så de blev planerad kejsarsnitt om 2 veckor.

Lycka till.

• Louisen

Hej,
    Vår lilla bebis ligger också i säte, och efter att ha haft diskussion med läkare idag på kvinnokliniken så bestämde vi oss för att låta utföra ett vändningsförsök. Så det kommer vi att göra nästa torsdag. Då kommer jag vara i v.36+5. Ska man packa BB-väskan kanske till torsdag?

• nitedrive

TS:Skönt att ni fick en tid då Min har vänt sig självmant nu,tack gode gud.Var rätt nojjig för vändningen..

• Jessa6
    Louisen skrev 2007-06-19 20:50:23 följande:
    Hej,Vår lilla bebis ligger också i säte, och efter att ha haft diskussion med läkare idag på kvinnokliniken så bestämde vi oss för att låta utföra ett vändningsförsök. Så det kommer vi att göra nästa torsdag. Då kommer jag vara i v.36+5. Ska man packa BB-väskan kanske till torsdag?
    Vi packade väskan och hade allt med oss ifallifall. Behövde inte det men man vet aldrig...Lycka till!!
  • Louisen

Jessa6: Nä man vet ju aldrig, bäst att packa väskan ifall att.
    Skönt att ditt vändningsförsök gick bra. Hur upplever du förändringen av bebisens läge? Känns det mycket annorlunda från när den låg i säte?

• Jessa6
    Louisen skrev 2007-06-20 09:37:42 följande:
    Jessa6: Nä man vet ju aldrig, bäst att packa väskan ifall att. Skönt att ditt vändningsförsök gick bra. Hur upplever du förändringen av bebisens läge? Känns det mycket annorlunda från när den låg i säte?
    Ja det trycker ju mycket mer neråt och mot tappen, magen är smalare upptill nu med, var mycket bredare innan. Fötterna kommer ju upp med så sparkarna känns ju annorlunda men än så länge så har jag inte fått något "revbens-knäckar-spark"
  • Peachy

Jessa6: Hoppas att h*n vill ligga kvar så tills det är dags..*håller tummarna*

Svar på tråden Bebis i säte..