• Nyfiken gul

Ordning och reda - Ditt bästa tips? Del 9 - Nu även med husmorstips!!

Gamla tråden stängd -

Här fortsätter vi och numera är vi uppdaterade med Husmorstips!!

Nu kan du få hjälp med hur man får ordning hemma + att du kan fråga hur man får bort rödvinsfläckar på bästa mattan!!

Tidigare trådar:

Ordning och reda - del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m3090458.html

Ordning och reda - del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m4070472.html

Ordning och reda - del 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m5529348.html

Ordning och reda - del 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m7326299.html

Ordning och reda - del 5
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m9384739.html

Ordning och reda - del 6
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m11671113.html 

• Svar på tråden Ordning och reda - Ditt bästa tips? Del 9 - Nu även med husmorstips!!
  • Anna Conda

Lägger i favoriter,har jag tur kanske jag kan suga åt mig nåt bra,så det inte är disk fulla diskbänken varje dag... Eller skitiga kläder över hela sovrummet.

Man vill ju inte ens vara hemma när det är stökigt.

• Nyfiken gul

puffar upp den här så den kommer igång....

• lilla sandra

Idag när jag städade, så tog jag en ikea-påse, plockade ner ALLT som låg på alla golv i hela lägenheten.
    Blir mkt leksaker, strumpor mm.
    Efter det gick det jättefort att städa av o när man dammsugit o torkat golven tar man tag i påsen, då har man liksom inte lust att bara lägga sakerna någonstans, utan på deras plats eftersom det är så städat o fint överallt.

Gick även att få med dottern (19 mån) på detta.

• Anna Conda

lilla sandra:Bra tips! Det är ju plocket som tar tid!

Tror det var TS som skrev i nån gammal tråd att 15 minuters städning om dagen är bra,det håller jagmed om,fast jag kan tycka att det kanske behövs några fler minuter. Då vetman att efter den kvarten är man fri!

• daphniamagna

Har en fråga som inte riktigt har med städ att göra... Hur får man bort bläck från ett par vita byxor?

• Beatrize74

IKEApåseplocket fungerar bra här hemma med, det kan jag intyga!

Vi har köpt en fräsigare plastkasse med fränt mönster som hänger bakom dörren i barnens lekrum. Varje kväll - efter middagen och före tandborstningen åker "städpåsen" fram och barnen placerar den i mitten av varje rum och far runt som små illrar och slänger i leksaker i den, släpar tillbaka till lekrummet och tömmer på mattan och så tillbaka.

Det fungerar än så länge nu när de är så små, 1,5 år och snart 3 år.

• Småbarnsliv

Vi ska nu flytta & jag försöker ögna mig igenom tråden nr1.. Sparar de tips som jag tycker är bra..

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Häxan Hedda

ÅÅh, nej!! Klockan är alldeles för mycket för att upptäcka en sån här guldtråd nyfiken gul

• Pirum

Vilken bra tråd!

Är det någon som vet var man kan köpa påsar att förvara kläder i?
    Då menar jag stora genomskinliga utan hål för galge.

Hittar inte det nånstans.

Svar på tråden Ordning och reda - Ditt bästa tips? Del 9 - Nu även med husmorstips!!