• Nyfiken gul

Ordning och reda - Ditt bästa tips? Del 9 - Nu även med husmorstips!!

Gamla tråden stängd -

Här fortsätter vi och numera är vi uppdaterade med Husmorstips!!

Nu kan du få hjälp med hur man får ordning hemma + att du kan fråga hur man får bort rödvinsfläckar på bästa mattan!!

Tidigare trådar:

Ordning och reda - del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m3090458.html

Ordning och reda - del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m4070472.html

Ordning och reda - del 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m5529348.html

Ordning och reda - del 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m7326299.html

Ordning och reda - del 5
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m9384739.html

Ordning och reda - del 6
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m11671113.html 

• Svar på tråden Ordning och reda - Ditt bästa tips? Del 9 - Nu även med husmorstips!!
  • Anna Conda

Nyfiken gul:Jag skulle behöva samma sak... Har en sylåda från IKEA,som är full i småplock.Dels börjar den blir överfull,dels skulle man behöva nåt med lite mer översikt.

• Småbarnsliv

Nyfiken gul: Jag ska inte ha skötbord, bara skötbädd uppe på tvättmaskinen & våran säng är så jävla låg så det blir bäst så  

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • ma ma

det finns verktygs- och skruvl?dor av olika tzper och storlekar på bla CO. tycker att de kan vara bra även för sysaker.

• tjenixen
    Småbarnsliv skrev 2007-07-26 20:15:48 följande:
    Nyfiken gul: Jag ska inte ha skötbord, bara skötbädd uppe på tvättmaskinen & våran säng är så jävla låg så det blir bäst så  
    Ett alternativ kan ju vara att ha skötbädden så man lägger den på golvet i badrummet eller var man är och sen står på knä och byter på den lilla.
  • IdaM

Några tips från mig:

Köp en tom "flytandetvål-pump" som matchar köket. Fyll med diskmedel och ställ vid diskkranen. Mkt snyggare än en diskmedelsflaska och smidig att använda!

En cykelkorg att hänga på ett element i hallen (ej på elelement - brandrisk) där kan de som inte når upp på hatthyllan slänga sina vantar, sockar och dyl som annars hamnar lite här å där. När ni ska ha främmande tar du helt enkelt cykelkorgen och ställer undan den och vips blir det undanplockat.

Har du hund? Investera i en snygg koppelhängare. Har själv hittat en praktisk på Mique som inkluderar bajspåsehållare och fyra ordentliga krokar. Där ryms koppel, halsband, reflexväst, "tasstrasa" och täcken utan problem. Har fått mkt lovord för den av andra hundägare.

Små plastkorgar att ha i badrumskåpet. En för smink, en för mindre burkar mm. Superenkelt att hålla fräscht och ordning.

Tidskriftsamlare och papplådor är suveränt på kontoret, så enkelt är det. Vet att det tipset kommit upp flera ggr tidigare men det är värt att nämna igen.

• IdaM

Ett litet tips till:

Jag har en sambo som är benägen att lämna småsaker lite här å var, ex skruvar, skruvmejslar å annat som stör ögat. Nu har jag hängt en finare papperspåse på en krok i tvättstugan där jag lägger allt krimskrams i. Sen får han själv glo i den om han saknar nått.

Har helt enkelt gett upp efter 10 år att få honom att förstå att man måste lägga var sak på sin plats.Flört

• Jessi74

IdaM - ja det är smart att ordna en "skräplåda" för sambons grejor. Jag har en fin låda som jag slänger ner allt hans småskrot i så får han fixa med det själv. Skönt att slippa tjata om att han ska ta bort allt han samlar på sig och sen lägger överallt.

• Vildblomman

nån tipsade om ikeapåsen och samla saker i när man städar... Skit bra tips!!! jag har börjat att slänga ner allt som inte hör hemma där det ligger. och damssuga och så innan jag sorterar upp grejorna.. och är det saker som jag inte har användning för men bara hamnar på golvet oh man egentligen inte vill kasta, så gör jag det iaf efter en 3-4 gr jag plockar upp grejen

• Nyfiken gul

En kompis till mig tipsar om att köpa en stämpel...

Hon stämplar sina betalda räkningar bland annat - då vet hon att räkningen är betald, att pappret är läst, att brevet är öppnat osv osv...

Då har hon fått bättre ordning bland sina papper och hon vet med sig vad som är gjort dag för dag då hon stämplar..

HOn har en stämpel med datum så man ställer in datumet på den och stämplar...

• Sannaa

Tips på hur man får en karl att dammsuga spontant?

Svar på tråden Ordning och reda - Ditt bästa tips? Del 9 - Nu även med husmorstips!!