• MissGoodie

Dr Brown?

Jag har läst överallt att Dr Browns flaska ska vara så överlägset bra och hittade en på nätet för 129:-. Men sen ser jag att det står att de inte tar emot beställningar under 250:- och på det så tillkommer frakt på 70 spänn.

Är det någon som vet om man kan få tag på Dr Browns nappflaska i butik?

• Svar på tråden Dr Brown?
  • Tildamamman

Babyproffsen brukar sälja.

• Tildamamman

Har hört många tala väl om Dr Brown, men kan tillägga att för oss fungerade Mam:s flaska med extra stor napp bättre. Över den tvingades bebisen gapa större precis som över ett bröst och då svalde hon mindre luft.

Så allt fungerar inte lika för alla...

• MissGoodie

Ahh, ok, vad bra.
    Nej, alltså, direkt efter att jag skrivit det, såg jag att någon inte alls var nöjd med den, så du har ju rätt, Tildamamman.

Vi får se hur jag gör, men då vet jag, tack! :)

• prinsessan Moa

Vi har köpt den stora dr brown på babyproffsen för 99 kronor.

• prinsessan Moa

wide neck flaskan alltså, superbra!

• scheeta

håller med wide neck flaskan e kanon för våran lilla kille han ä 6 veckor som har orolig mage och får lite ersättning som extra för han e så hungrig hehe

• Majsan8

Jag köpte en kartong med 2 flaskor o borste för 169:- på butiken i stan. "Leksaksboden" Så kolla i din stad på nån leksaksaffär..

• Clair

Vi har både en smal och en bred, köpte dem på Babyland, men de finns väl på alla babyaffärer? Funkade jättebra på vår kolikkille.

• Miss Lau

Vi köpte ett tvåpack med smala flaskor för 99 kr. På Babyland.

• MissGoodie

Hej igen och tack för era svar.

Jag hade en som jag har köpt på Ica för typ 25 spänn som jag valde att testa och det gick hur bra som helst, så jag köpte aldrig nån Dr Brown. Men nu vet jag iaf om det skulle bli ändring (eller om någon annan läser tråden), så tack! :)

• Disco

Vad är det med just Dr Browns som är så bra? Är novis på detta område, men vill ju min kril det allra bästa även i flaskväg ju...han är gasig i magen emellanåt och får ordentliga knip efter vissa måltider. Alla tips mottas gladeligen!

• ängeln83

Vi köpte våra dr brown flaskor på www.1klass.se där är det fraktfritt, vet iof inte hur det är med minsta ordervärde.

Kan verkligen rekommendera dr brown flaskorna, min Liam hade ständigt magknip innan, och var vädligt gasig, men redan efter någon dag med dr brown flaskan så märkte vi skillnad.

Nu är våran Liam här
  • Clair

Disco: De har några speciella "rör" som ska reducera luften barnet får i sig i magen. Därför är de speciellt bra för kolikbarn.

• Lady1nblack

jag köpte på barnens hus

Svar på tråden Dr Brown?