Moderatortråden
CB72
Det är ju inte ok enligt FLs regler att puffa upp trådar, även om moderatorerna inte tagit så hårt på det hittills (tur är väl det, de skulle få ganska mycket jobb annars minst sagt )
CB72
Det är ju inte ok enligt FLs regler att puffa upp trådar, även om moderatorerna inte tagit så hårt på det hittills (tur är väl det, de skulle få ganska mycket jobb annars minst sagt )
CB72
Nä det förstår ju jag med
Men du frågade och jag svarade, det var det enda.
Vad bra, då frågar jag!
Kan man fråga moderatorerna om någonting mer än det man själv kan läsa sig till här på sajten?
Jag menar, är det någon mening att fråga, eller är det lika bra att gå till Herr P ?
Blir ignorerad
Venus
Då tycker jag att det är mystiskt att en sån här tråd blir så lång, jag menar, kan man läsa här så kan man väl läsa i reglerna på FL ?
Missförstå mig inte, det är ju superbra att ni tar er tid att svara på frågor, men kan inte alla ta reda på svaren själva så ni får tid att göra det ni borde göra? Samt kanske slösurfa lite ni också
Fast om alla läste reglerna så skulle ni inte få nåt att göra ifs
Jag har en fråga:
Om man får ett inlägg bortplockat av en moderator och sen överklagar beslutet och får rätt hos red, varför får man inte en ursäkt av berörd moderator då?
Självklart förstår jag att tolkningsfrågor kan vara svåra, och särskilt när de ligger och balanserar på gränsen, så jag är inte alls irreterad på moderaterna som gör sitt jobb.
Men Om jag var moderator och plockade bort inlägg som inte skulle bort så skulle jag be om ursäkt för att jag gjort fel.
Det känns som om det liksom hör till god ton, eller har jag fel?
Vad tycker ni?
Ingen moderator som vill svara?
(Nu har jag visserligen fått en ursäkt, men jag vill ändå veta vad ni har för rutiner kring detta, eller vad ni allmänt tycker).
RD
Jag förstår hur du menar, men att jämföra de som verkligen gjort fel och fått en varning med detta tycker jag är fel.
Jag har aldrig fått en varning, eller fått ett inlägg bortaget alltså har jag aldrig haft anledning att be om ursäkt för att jag gjort fel.
Alltså kan jag inte känna att det går på ett ut, -jag gör fel ibland, moderatorerna ibland.
Däremot skulle det kunna vara jobbigt att behöva skriva till red och ifrågasätta moderatorernas beslut, och om man behöver göra det och sen får rätt så tycker jag att man borde få ett meddelande där moderatorn beklagar sitt felaktiga beslut.
Det är klart, ingen kan tvinga någon, men så skulle jag göra, just för att försöka hålla god ton på forumet och vara en "positiv förebild".
Venus
Aha, då hajjar jag!
Det fungerar alltså inte rent tekniskt så?
Men måste man inte gå in i varje tråd för att se sammanhanget kring inlägget?
Aja, som sagt det var inte menat som kritik, det var endast en fråga.