• Venus

Moderatortråden

Emy, om du vill så kan ju jag skicka 10 mail till dig på raken så slipper du se det där för det hamnar på sidan 2

Jag har själv 3 stycken "dubletter" som ligger på raken i min inbox, men jag bryr mig inte... Vet ju varför de är där och ingen annan har ju med min inbox att göra...

• Venus

Vissa dagar trivs jag med min uppgift som moderator, vissa dagar inte...
    Som när FL flippade ur och det var (kändes som) 100-tusentals dubletter överallt, då trivdes jag INTE

Och vi får inte nått för att vara moderatorer, vi gör detta på vår egen privata tid för att vi själva vill hjälpa till...

• Venus

Kajsan På din fråga från sidan 39 eller nått sånt så; Nej, det är ingen idé att fråga oss om sådant som ni själva inte kan läsa er till Du kan fråga om du vill, men det är långt ifrån säkert att vi kan svara eftersom vi vet lika mycket och har lika mycket information som övriga medlemmar...

• Venus

Kajsan
    Om alla som läste reglerna följde dem så skulle vi vara arbetslösa

Men annars verkar det vara som så att MuminMy tycker att det är roligt att svara på frågor

// Venus, Moderator

• Venus

CB72, jag tycker att du ska maila Patrik ang detta...

// Venus, Moderator

• Venus

Kajsan...

Jag skulle jättegärna be om ursäkt om jag gjort fel, men då måste jag få reda på vem jag ska be om ursäkt till...

Eftersom vi i vårt forum inte kan se vem det är som skrivit inlägg utan att gå in i tråden så kan det ibland bli lite svårt att be om ursäkt om vi gör fel...
    Dessutom så får vi bara en kopia på inlägget från Patrik när vårt beslut blir hävt och det gör inte saken lättare... Där står inte ens vilken tråd det handlar om...

Och på så sätt tycker jag att en ursäkt från Patrik/redaktionen borde utgå till den berörde... Eller det kanske det gör???

// Venus, Moderator

• Venus

Kajsan

Jodå, det händer att jag kollar trådarna väldigt ofta... Men det finns även tillfällen då jag inte gör det...
    Men eftersom vi får upp vilket nummer det är på inlägget och inte vem som skrivit så kollar endast jag på numret och sedan på hur det ser ut runt omkring...

Att försöka lägga alla namn på minnet gör ju att det blir väldigt snurrig till slut och ännu mer fel kan uppstå

• Venus

De kommer in i turordning på en speciell lista...
    Men de som får flera anmälningar hamnar automatiskt längst upp...

Sedan så är det inte alltid den moderator som kan tackla just den frågan på rätt sätt är online och ibland när det är gränsfall vill vi diskutera vid sidan av så att det blir rätt beslut...

Svar på tråden Moderatortråden