Inlägg från: Isolde |Visa alla inlägg
  • Isolde

Moderatortråden

Det finns ingen diskettstation på såna här fiiina kåmpjuters. Men i stället kan man slänga cd- och dvd-symbolerna i papperskorgen när man vill mata ut dem. Om man tycker det är frånstötande kan man trycka på en knapp på tangentbordet också.

• Isolde

Tja, inte faaan vet jag! Jag bara använder den, har inte utvecklat denna eminenta mojäng. Och några musknappar saknar jag inte – vad sjutton ska man med två till när man kan göra allt med en enda?

Är vi väldigt OT eller vad?

• Isolde

Anova, som jag ser det är det skillnad att störa sig på en symbol och att stöta sig på en. Man kan tycka att anarkist-, feminist-, vänsterpartist-, centerpartist- eller kd-symbol är störande, eftersom de ju representerar en accepterad (i brist på ett bättre ord) politiskt riktning som man inte gillar. Stötande är de dock inte, menar jag. Ett hakkors däremot – oavsett om det är det nazistiska eller ett "harmlöst" solkors, tyvärr – är alltid stötande.

Detta är min tolkning – vill du ha ett svar som undanröjer alla tvivel över hur Patrik & co vill ha det, får du vända dig till honom: info@familjeliv.se

På din andra fråga svarar jag: nej, inte i dagsläget. Patrik kommer inte ha tid att ta itu med sådana anmälningar i alla fall, och vi moderatorer har inte befogenhet eller verktygen för att göra det. Men återigen, den enda som kan svara på det säkert är P.

• Isolde

Gör det om du vill, men observera att det bara är min tolkning av "lagtexten" – bara för jag inte tycker att anarkism eller centerpartism inte är stötande innebär det inte nödvändigtvis att andra tycker detsamma.

• Isolde

Om man är inte är inloggad när man går in i ett krypin registreras man som okänd, även om man skriver något sedan (och då först är tvungen att logga in). Så har i alla fall jag uppfattat det.

• Isolde

Inte kidnappa moderatortråden! *ser strängt på bråkmakarna* Ni får nöja er med att kasta en och annan kotte, men något övertagande vill jag inte se!

• Isolde

Nu tänker jag sura en stund. Ni gör ju inte som jag säger!

• Isolde

Glass,

Såvitt jag vet dyker inte någon av de ovanstående upp särskilt ofta. Trådar som vandrar ot är inte helt ovanliga *glor på trollet med medhjälpare* men det är inget som vi befattar oss med – såvida inte t.ex. ts anmäler. Men det är väl inte riktigt vad paragrafen handlar om. Den verkar dels behandla rena felplaceringar av inlägg i forum och sånt fixar vi med jämna mellanrum (flyttar rena diskussioner från Känsliga rummet upp till Allmänna diskussioner t.ex.), dels … vadå? *kliar mig i huvudet* Vet inte riktigt vad den sista meningen syftar på.

Systemresurser och det ja … Skulle säga så här: när någon/några postar upprepade långa struntinlägg ("repeterande ord, bokstäver eller siffror för utfyllnad") för att "få död" på en tråd räknas det som "slöseri". Men då ska man ha gått över gränsen ordentligt, tycker jag.

Själv har jag inte fattat meningen med tråddödandet – what's the point? Få sista ordet? Då räcker det med att skicka korta enkla meddelanden; det är inte längden på inläggen eller ens längden på tråden som bestämmer när tråden stängs.

• Isolde

Näe, bossa får ts inte. Det får bara moderatorerna.

Det hela berors ju på vad som händer – en kidnappad tråd *blänger på giz igen* är en helt annan sak än om … äh … en tråd där startfrågan handlar om kors tänder omärkligt halkar in på kors magar eller hästars tänder. Som ts kan man inte bestämma vad folk får säga (om det inte är GRODA, då ); däremot kan man ju ha önskemål om att en diskussion fortsätter vara en diskussion snarare än klubben för inbördes beundran/kottkastning.

• Isolde

Shameless, innan man överväger att ta bort en tråd behöver man läsa in sig på den. Antagligen har ingen haft tid till det – jag har det i alla fall inte och kommer inte ha det i natt eller i morgon. I övrigt diskuterar vi inte enskilda fall här.

• Isolde

Juniphé, det är inte på något sätt förbjudet att svära i forumet (fans jävla helvete), även om måttlighet som alltid är en dygd. Däremot vet vi sedan förra svärtråden att målet för svärdomarna i många fall gick att förstå, och det är förbjudet: att ge lätt identifierbara människor diverse epitet.

• Isolde

Jag tror faktiskt att trådarna tas bort ur favoriterna efter ett visst antal månader (d.v.s. ganska många). Men mars låter lite kort, ja … Vi skyller på kraschen!

• Isolde

Den gjorde uppenbarligen inte det, eftersom den är borta nu!

Isolde vill bara meddela att hon tar sitt pick och pack och drar söderut någon vecka sisådär. Tillbaka nästa helg!

Ha det!

Svar på tråden Moderatortråden