• Featherboah

Hur länge blöder man efter abort?

Jag gjorde en abort för snart en månad sen och blöder fortfarande. Börjar bli aningens tröttsamt. Läste i en tråd där en tjej skrev att hon bara blödde en vecka efter, så jag vill höra hur länge DU blödde. Och hur länge är det normalt att blöda?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur länge blöder man efter abort?
  • Anonym (länge)

Jag blödde i ung. tre veckor... Otroliga mängder i början, första två veckorna typ, sen mer droppar. Efter en vecka i princip utan blod kom nästa mens, och höll på i två veckor eller så.
    Det var mycket blod, och det är asjobbigt att man måste köra med binda och inte ha sex och sånt hela tiden. Blä. Tröttsamt är ordet.

• Anonym (länge)

Men om du fortfarande blöder väldigt mycket tycker jag att du ska ta kontakt med abortmottagningen igen och fråga.

• Featherboah
    Anonym (länge) >> Samma här, de första två veckorna kom det i otroliga mängder. Nu har det visserligen minskat, vilket är skönt, men blöder gör det fortfarande. Min pojkvän kommer hit den 19:e och då ska det fanimej ha slutat blöda.
  • Anonym

Gjorde abort i 12:e veckan. Jag blödde ca 1-2 veckor efteråt.

• Längtar efter en liten

Blödde 1 vecka efter,abort i vecka 12

Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
  • Anonym

Jag gjorde i v.11+3. Jag blödde som "utspätt" första dygnet. Sen, kom det som småskvättar- flytningar i lite mer röd färg, men, oftast rosa i ungefär 1-2 mån tid.

Gjorde du kirurgisk el medicinsk? Om det är skillnad?

• Anonym (länge)

Dredde... 19 är om nästan två veckor. Det har nog slutat, eller nästan slutat, då iaf. Om jag var du skulle jag nog ha sex oavsett om det blöder eller inte då. Det känns liksom orimligt att infektionsrisken skulle bestå i sex veckor efter aborten.

Vilken vecka var det försten, och jag antar att det var medicinsk?

• Featherboah

Jag var i vecka 9, och det var en medicinsk abort.

• Anonym (en till)

Vad jag har fått veta så blöder man mer eller mindre beroende på om det är medicinsk eller kirurgisk. Du blöder ju ut fostret med medicinsk men med kirurgisk så plockar det ju bort det mesta dock blöder du ändå.

jag gjorden en kirurgisk för typ 4 v sen, då var jag i v 9. Blödde i 2 v sen tog det slut och på slutet var det bara smådroppar hela tiden, räckte med trosskydd. Med andra ord har jag klarat mig rätt bra.

Rekommenderar att du ringer och kollar upp det. Kan ju vara bra att få höra av kunniga att detta är ok så du inte behöver bli orolig.

• Anonym

jag ska göra en på måndag. Till mej har de sagt att jag kan blöda allt från inte alls tills upp till fyra veckor. Jag ska göra kirurgisk.

• Featherboah

ÅH, nu har jag börjat blöda lite mer, fyra veckor sen jag gjorde aborten nu, dvs en månad. Så jag undrar, kan detta vara mensen som kommer? Att det är därför det blöder mer nu?

• KramMissmia

Jag gjorde också en medicinsk abort och jag blödde i över fyra veckor. Sen blev mensen oregelunden ett tag och jag fick mellanblödningar. Men det kommer fixa sig och till slut, det kommer du märka! Kram

• Anonym (länge)

Dredde,

Ja det låter sannolikt att det är mensen. Det behöver inte vara det men det kan mycket väl vara det, speciellt om dina cykler normalt är ca 4 veckor.

Om blödandet inte upphör inom en vecka skulle jag bli misstänksam.

• Candersson

om du fortfarande blöder kan de beror på att det fortfarnde finns rester kvar från aborten.
    Om du ha ont i magen eller ha konstiga flytningar eller illa luktande doft. Gå då och kolla dig

MVH

• Anonym (länge)

jag blödde i 12 veckor efter en medicinsk abort. sjukvården tyckte inte det var konstigt. Men man blir ju skrämd när man fått veta att man blöder bara nån vecka.

• TRIICANA

jag blödde i ett halvår ungefär och min barnmoska sa att de var normalt :S

• Anonym

Jag tycker inte att det är inte ok att de säger att det är normalt att gå och blöda i flera månader! Det ska man inte behöva ta bara för att de inte orkar göra sitt jobb. Det kan ju ligga rester från graviditeten kvar.

Jag blödde i två månader och gjorde tre medicinska aborter innan jag tillslut fick göra en skrapning för att få bort resterna som låg kvar och gjorde att jag blödde så mycket. Då slutade det efter några dagar och jag hade inga fler problem med det.

Svar på tråden Hur länge blöder man efter abort?