Inlägg från: adrenalin |Visa alla inlägg
  • adrenalin

    jag gjorde en abort i vecka 18

    Jag tycker det låter som att dom har gjort ett fruktansvärt övergrepp på dig... du måste hitta nån att snacka med om det här.

    Fick du inte se barnet när du födde fram det? Du verkar ha många frågetecken runt det här. Kanske kan gamla journaler hjälpa dig?


    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • adrenalin

    Jag tycker som sagt att de verkligen gjort ett övergrepp på dig, du var bara 16 år och du hade RÄTT att veta exakt vad som hände under ingreppet!

    Din mamma verkar inte heller förstå vad hon gjort? Det hon gjort är inte bra, det är fruktansvärt. Förstår hon hur ont hon gjort mot dig?


    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • adrenalin
    Anonym (ung) skrev 2007-06-09 22:22:12 följande:
    Nej hon vet nog inte hur jobbigt jag tycker att det är än i dag.Hon är helt inne på att hon gjorde det som var bäst för mig och att jag inte ska tänka så mycket på det som hänt utan konsentrera mig på allt bra som hände efter det, minna barn och sånt.
    Hon vill nog rättfärdiga det hon gjorde. Men det hon och läkarna gjorde var så väldigt fel... Även om hennes tanke var i all välmening. Det här är ju inget man bara kan borsta under mattan och må bra över bara för att det hänt gott efter det...

    Nej, du måste få nån sorts hjälp med det här.. och lite fler svar från din mamma och så. Som sagt är det väldigt konstigt att du fick vänta enda till v18!
    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • adrenalin

    Det låter jättebra! Och klart att din sambo inte dömde dig, han vore helt knas om han hade gjort det. Du måste förstå att det som hänt är inget du ska skämmas över! Du var så ung och jag tycker du var ett offer i hela situationen.

    Lycka till med allt !!


    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • adrenalin
    Anonym (ung) skrev 2007-06-10 20:09:03 följande:
    Jo men jag har alltid tyckt att jag inte skulle ha litat så blint på vad de sa det var mitt ansvar att ta reda på hur det låg till, plus att jag inte kunnde fatta när jag såg ul på min älsta hur jag kunnde ha misat att de var så välutveklade i den veckan
    Du var 16 år och din mamma, som du litar på, sa att det var på ett sätt vilket var ren lögn. Och såvitt jag förstått gjorde läkarna ingenting alls för att få dig att inse hur det verkligen låg till heller? Vad skulle du ha gjort? Du var som sagt 16 år och i en väldigt utsatt situation, därför tycker jag det dom gjorde var ett övergrepp..
    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
Svar på tråden jag gjorde en abort i vecka 18