Inlägg från: Anonym (Ångrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ångrar)

Polisanmälan- avanmäla..

Snälla hjälp mig. Jag och min man har bråkat igår...så han knuffade mig och jag blev väldigt arg så jag ringde till polisen och polisanmälde honom...för misshandel. Jag LJÖG...för han misshandlade mig aldrig. Men polisen kom och utfrågade mig och sen min man fast vi var "sams" efter 5 minuter. Min man sa att jag är en förrädare för att jag skrev en polisanmälan och gick hemifrån. Jag är 99% säker att han INTE kommer tillbaka....Vi har 3 barn tillsammans.

Nu vill jag ringa till polisen och avanmäla min man för han slog mig aldrig. Jag vill göra det för att jag har så dåligt samvete och att jag är rädd att det hela kommer att få konsekvencer...dåliga. Hjälp mig: Har jag rätt att ta tillbaka pilisanmälan??

Svara ni som kan sånt!!

• Svar på tråden Polisanmälan- avanmäla..
  • Anonym (Ångrar)

Jag tog absolut ingen skada av det som hände eller rättare sagt: ingenting hände. JAG ÅNGRAR MIG DJUPT!!! Vi har varit tillsammans i 20 år! Gud vad dum jag är!!! Jag tycker så synd om min man. Jag är SO STUPID!

• Anonym (Ångrar)

Jag tror att jag ringer och säger sanningen. Kan det hända att jag blir åtalad för...? Vad? Tror ni jag kan ringa idag (det är ju helg)..?

• Anonym (Ångrar)

Jo, jag vet att det jag gjort är dumt! Jag mår så dåligt av det :(

• Anonym (Ångrar)

kan ja ringa dit? räker det?

• Anonym (Ångrar)

Bumbo, jag förstår dig men å andra sidan han är ju en snäll människa, han har aldrig någonsin slagit mig under våra 20 år tillsammans. Så vad är rätt eller fel....

• Anonym (Ångrar)

Jag har ringt till polisen och de sa att antigen kommer jag till polisen själv- på måndag eller blir kallad till förhör MEN det är i allafall polisen som bestämmer i slutändan huruvida åtalet skall väckas eller inte! Polisanmälan kan inte dras tillbaka- den kommer alltid att finnas i registret men den kan vara "nedlagd". Så är det. Jag är så dum

• Anonym (Ångrar)

Bumbo, jag sa till polisen att han knuffade mig, drog i håret, slog i huvudet. Stupid av mig, helt klart. Och polisen trodde på min historia.

• Anonym (Ångrar)

Socialen? Är det 100%? Men om jag säger att jag ljög kommer de att kontakta soc. iallafal??

• Anonym (Ångrar)

ja, men om jag åker till polisen redan på måndag?

Svar på tråden Polisanmälan- avanmäla..