Inlägg från: Anonym (Ångrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ångrar)

Polisanmälan- avanmäla..

falsk tillvitelse och är olagligt: vad kan jag få för påföljder??

• Anonym (Ångrar)

jag trodde du kanske vet..

• Anonym (Ångrar)

Hej alla, jag åkte till polisen trots allt. En polisman skrev ner det jag sa men sa att just i detta fall kan jag inte dra tillbaka anmälan för att det är en familjen det gäller med barn i. Det spelar ingen roll vad jag säger. Visst kan de lägga ner allting men de "raderar inte data" i dator så att säga. Tyvärr. Han sa att han vidarebefodrar det jag sa men om de tvivlar i det jag sa kan de om de vill driva fallet vidare med åklagaren som hjälp. Så är det. SÅ tänk noga efter innan du öppnar munnen. Jag sitter och bara storgråter nu. Jag har gjort illa min man och jag har DÖDAT vårt förhållande, det vet jag 100%. Jag vill inte existera nu, vill bara somna in...för alltid!!!

• Anonym (Ångrar)

Nu kan ni få veta mera. Hur ser ni på situationen nu? Det var så här. Han gjorde mig väldigt väldigt ledsen. Det var tjafs hit och dit från oss båda, "ordkrig" så att säga. Jag sa att han var värdelös som far osv och DET gjorde honom väldigt ledsen. Han åkte och köpte öl FAST att han LOVAT att han inte skulle dricka alls (han drack senast 1 månad sedan). Och för 1 månad sen hände något orättvisst och sånt som han kan få konsekvenser för sen. Det var nämligen så att han gick på krogen och tog några öl. Hur som helst blev han illa misshandlad av en vakt inte PÅ krogen utan han var på väg hem och vakten sprang efter och hoppade på honom, satte på handbojor och bröt min mans arm. Det finns 3 vittnen vilka vi inte känner personligen (än så länge) som såg att våldet var HELT OPROVOCERAT- vittnen ville bara vittna helt enkelt. Min man inte gjort någonting. Hur som helst..skrev minman en polisanmälan på vakten OCH denne i sin tur skrev också en anmälan......så vi väntar på utredningen...

Och NU...min dumma anmälan...SÅ när vi tjafsade med varandra sa jag till honom: "jag ska sätta dig i fängelse", för jag var SÅ ARG på honom och tänkte då snabbt att min anmälan kan förvärra det hela för honom! Kan det göra det???? JAG ÅNGRAR MIG DJUPT, för han inte förtjänar detta, verkligen inte. Han har blivit offer 2 gånger och av vem?!? AV MIG- hans FRU som han älskat alla 20 åren!

Fråga mig om ni inte förstod vad jag skrev - jag förklarar,men iallafall vill jag veta: Kan min polisanmälan förvärra det som hände på krogen??

• Anonym (Ångrar)

Polisen sa till mig att jag INTE kan få tillbaka min anmälan men de kan lägga ner det hela, men inte ta bort den från dator så att säga..

• Anonym (Ångrar)

Men det är ju inte bevisat att han är benägen till våld och vakten var dum mot min man, det fanns ju vittnen som såg allting- finns det ingen rättvisa?

• Anonym (Ångrar)
    Anonym skrev 2007-06-09 18:28:19 följande:
    Man kan inte ta tillbaka en anmälan på det sättet du vill, PUNKT!Anonym (Ångrar) skrev 2007-06-09 13:56:27 följande:
    Men på vilket sätt då kan jag ta tillbaka anmälan?????
  • Anonym (Ångrar)

Självklart kan många tro att jag gör det för att "rädda min man" från eventuella åtalet för "kroghändelsen" trots att "han slog mig" men SÅ ÄR DET INTE!! Jag svär! Hjälp mig att lösa detta snälla. Det känns att jag inte klarar av det

• Anonym (Ångrar)
    FlamingRed skrev 2007-06-09 20:20:10 följande:
    Fast å andra sidan, trots din gripande historia, så är det du som begått ett brott... Och bör straffas för det.Är det inte det vårt rättsväsende är till för?
    Jo, ja sa till polisen att jag är redo att stå för det jag gjort. Så får se vad det blir. Men hur som helst så kom min man inte hem idag och det verkar att han är vääääldigt sur på mig och han kommer säkert att "infria sina löften" och kommer att lämna mig.
  • Anonym (Ångrar)

FemaleX, tack för ditt stöd för det behövs verkligen. Jag är helt säker att han är besviken på mig men jag tycker att jag har handlat rent impulsivt och tänkt helt fel, dum dum dum...Jag vet att jag måste vara stark men..

• Anonym (Ångrar)

Hej alla, jag har fått ett brev från polisen idag där det står att förundersökningen läggs ned på grund av att bevis saknas. Det är bra. Fast jag trodde att de skulle skriva: på grund av att anmälaren ljög. Viist skulle det vara mer rätt?

• Anonym (Ångrar)
    Anonym skrev 2007-06-14 16:42:12 följande:
    VA SKÖNT TS! [/citat]

Jag berättar gärna mera imorgon!! TACK!!
    Anonym skrev 2007-06-14 17:15:48 följande:
    [citat]
    Det finns förinlagda i anmälningssystemet vissa juridiska grunder till att förundersökningar läggs ner och till det hör inte att målsägaren ljög.
    Jag hänger inte med...vad menas med det?
  • Anonym (Ångrar)

Oj, vad fel det blev..

Anonym skrev 2007-06-14 16:42:12 följande:
    VA SKÖNT TS! Det var jag som skrev och berättade att jag var på förhör osv (inte tillät dem ta del av rättsintyget)Om det inte ens blev nån förundersökning då kan han INTE få det emot sig i "vakt" rättegången.
    VA SKÖNT ATT NI SLAPP FÖRHÖREN!
    Du har gjort nåt som du har dåligt samvete över och tycker är en korkad handling.
    Det gjorde iof inte jag för det handlande om misshandel..
    Vi har kommit varann ännu närmare efter att ha gått egenom det..
    Kanske blir det så för er med?
    På nåt vis liksom så har man "ställt till det värsta tänkbara". Och iaf vi har väl fått oss en hel hand med lärdomar.. Både om oss själva och den andre parten.Har han kommit hem?Har ni kunnat prata med varann?Om inte så skulle jag tipsa dig om att få låta han få veta att det där brevet har kommit och att du ger er båda ett par dagar "att sova på saken" smälta att det hände .  Lägga det bakom och det gäller om man skall fortsätta att också se framåt och inte hamna i du sårade mig mest du vet den där gången -Nej det gjorde du fällan.Kram Och lycka till ! Skriv gärna om du orkar och berätta hur det går för er!
    Tack, jag berättar gärna mer imorgon!!!
Svar på tråden Polisanmälan- avanmäla..