• Hallonröd

Är det WT att alltid använda isbergssallad när man gör en sallad?

Såg ett program för några veckor sedan med Jamie Oliver när han skulle göra sallad. Då sa han att använda isbergssallad var typ inget att rekomendera. Den var smaklös och tråkig enligt honom och lite B... Nä man skulle använda sig av de andra sorterna istället, DÅ kunde man typ kalla det för sallad Flört

Kände mig genast simpel och lite B då jag faktiskt alltid kör med isberg...Generad Visst, den smakar inte så mycket men jag gillar krispigheten den har. Sedan har jag i så mycket annat som smakar så jag tycker inte att det gör någonting att "isbergen" är lite smaklös

Sen kom tanken....kanske det är WT att köra med "isberg"? Lite lågstatus så där...? Obildat kanske att använda "isberg"?

Vad tycker ni? Vad använder ni?
    Motivera gärna

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-09 23:59:34:
    Alltså, ta inte detta med WT så allvarligt...det är ironi just därför att det är så mycket med WT här på FL. Därför la jag tråden i Sandlådan.
    Man måste väl få skoja lite....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det WT att alltid använda isbergssallad när man gör en sallad?
  • vadskajaghetadå

jag tycker den är äcklig!!

använder den aldrig...

• Mammatillfem

Vad betyder WT i sammanhanget?

• MrsNelson

det är inget fel på isbergssallad, det beror ju helt på vad den ska användas till!

• Hallonröd
    Mammatillfem skrev 2007-06-09 23:00:03 följande:
    Vad betyder WT i sammanhanget?
    White Trash Flört
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Momsie

Allvarligt, nu kanske du blir lite irro, men WT används rätt fel i Sverige tycker jag, varför skrev du inte bara B som han sa?
    Inte fasen kan det bli WT att använda isberg, WT ÄTER ingen sallad alls!!!!

• Misfits
    Momsie skrev 2007-06-09 23:11:13 följande:
    Allvarligt, nu kanske du blir lite irro, men WT används rätt fel i Sverige tycker jag, varför skrev du inte bara B som han sa?Inte fasen kan det bli WT att använda isberg, WT ÄTER ingen sallad alls!!!!
    WORD.

Kinakål är jätteB annars.
  • bambigirl

Tycker inte om de andra salladerna, de är för beska eller konstiga. Gillar bara isbergs, gärna finstrimlad...

• tjillevippen

Jag kör alltid med isberg, och ibland tar jag i nån annan oxå. Gillar den fräscha smaken

• FridaE

Det är väl inte WT men jag tycker inte isbergssallad är gott. Smakar bekämpningsmedel och är besk. Blää

Svar på tråden Är det WT att alltid använda isbergssallad när man gör en sallad?