• Hallonröd

Är det WT att alltid använda isbergssallad när man gör en sallad?

Såg ett program för några veckor sedan med Jamie Oliver när han skulle göra sallad. Då sa han att använda isbergssallad var typ inget att rekomendera. Den var smaklös och tråkig enligt honom och lite B... Nä man skulle använda sig av de andra sorterna istället, DÅ kunde man typ kalla det för sallad Flört

Kände mig genast simpel och lite B då jag faktiskt alltid kör med isberg...Generad Visst, den smakar inte så mycket men jag gillar krispigheten den har. Sedan har jag i så mycket annat som smakar så jag tycker inte att det gör någonting att "isbergen" är lite smaklös

Sen kom tanken....kanske det är WT att köra med "isberg"? Lite lågstatus så där...? Obildat kanske att använda "isberg"?

Vad tycker ni? Vad använder ni?
    Motivera gärna

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-09 23:59:34:
    Alltså, ta inte detta med WT så allvarligt...det är ironi just därför att det är så mycket med WT här på FL. Därför la jag tråden i Sandlådan.
    Man måste väl få skoja lite....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det WT att alltid använda isbergssallad när man gör en sallad?
  • Hallonröd
    Momsie skrev 2007-06-09 23:11:13 följande:
    Allvarligt, nu kanske du blir lite irro, men WT används rätt fel i Sverige tycker jag, varför skrev du inte bara B som han sa?Inte fasen kan det bli WT att använda isberg, WT ÄTER ingen sallad alls!!!!
    Det är ironi just därför....WT har blivit nåt annat här....och särskilt på FL. Inte allvarligt menat,  därför la jag tråden i Sandlådan
  • Sommartjejen08

Gillar inte andra sallader...tycker de är lite beska :-P Nej, fram m god, färsk, finstrimlad isbergssallad *mums* Det är gott det Och de godaste är de som väger minst. De luftiga! Jamie får gärna tycka isbergen är B. Jag gillar den!!

• 62a

Isberg är bustrist tycker jag. Blä. Romansallad, Lollorosso, Machesallad, Ekblad, Babyspenat, Ruccola, det finns ju MASSOR av goda salladssorter. Äter bara isberg om jag blir bjuden på det, inte om jag får välja själv.

• Atamon

En till som står och måttar och känner på isbergssalladshuvuden på affären ser jag! Trodde att det bara var jag som var ute efter de luftiga eftersom folk brukar kolla så konstigt ...

Sommartjejen08 skrev 2007-06-09 23:31:23 följande:
    Gillar inte andra sallader...tycker de är lite beska :-P Nej, fram m god, färsk, finstrimlad isbergssallad *mums* Det är gott det Och de godaste är de som väger minst. De luftiga! Jamie får gärna tycka isbergen är B. Jag gillar den!!
  • glammis

Ha ha ha, jag som till och med är motståndare till WT begreppet måste bara rösta på alt.1 - japp, det är WT att använda Isbergssallad!

• Hallonröd
    glammis skrev 2007-06-09 23:43:41 följande:
    Ha ha ha, jag som till och med är motståndare till WT begreppet måste bara rösta på alt.1 - japp, det är WT att använda Isbergssallad!
    *HJÄLP*...då är jag WT då...........*hmmm*....
  • Dino78

Den är billig - därmed köper jag den. Dessutom tycker jag den är god i det jag gör och så länge jag tycker det blir gott skiter jag ärligt talat i om Jamie Oliver tycker det är fel sallad
    Har inte smakat så många andra salladssorter, dom är för dyra för att prova på.

Och sen hatar jag WT...så löjligt.

DIF i själ och hjärta
  • yin yang

äsch så fånigt det här med WT. Vi brukar ha isbergsallad i sallader.

• Hallonröd
    Dino78 skrev 2007-06-09 23:54:46 följande:
    Den är billig - därmed köper jag den. Dessutom tycker jag den är god i det jag gör och så länge jag tycker det blir gott skiter jag ärligt talat i om Jamie Oliver tycker det är fel salladHar inte smakat så många andra salladssorter, dom är för dyra för att prova på. Och sen hatar jag WT...så löjligt.
    Ja och dessutom kan man ju bli sjuk om man köper "färdiga" salladspåsar med de fina sorterna... Finns ju några bakterier där i.......har jag läst....
Svar på tråden Är det WT att alltid använda isbergssallad när man gör en sallad?