• Zizter

Afrika i blodet babblar vidare...

Fortsättning på Afrika i blodet tråden!!!!!!

Första tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

Afrika i blodet/ del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-3-45/m13221320.html

Afrika i blodet DEL 3
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m16079072.html

Afrika i blodet tråden, hoppsan!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18316599.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-11 17:56:16:
    Välkommen till ännu en fortsättning på "Afrika i blodet trådarna"
    Här pratar ett gäng som har lärt känna varandra rätt så bra nu! Men du som är ny (eller inte varit så aktiv på ett tag) är lika välkommen du med!

Tänk bara på att vi försöker repektera varandra, trivas ihop och stötta varandra.

Rasister göre sig icke besvär, vi är inte intresserade att diskutera med er, starta en egen tråd istället!!

• Svar på tråden Afrika i blodet babblar vidare...
  • nadja84

Håll tummarna för mig. Väntar ut en auktion på tradera och hoppas att jag kan komma undan sjukt billigt

*Dylan 2006-03-25*
  • Maeleli

Hallå!
    Kom hem igår efter en sjukt lyckad resa till Kolmården. Vi åkte med två av Alves dagiskompisar och bodde i tält på deras Safari Camp, alldeles lagom campingliv för min del, med lampor och element i tälten.
    Sen att man fick lagad mat i värsta bästa barbecuestilen precis vid savannen var också helt OK.

Första kvällen fick vi promenera till vargarna och alla över 15 år fick gå in till de och klappa och gosa lite. Inte varje dag man gör sånt. Sen följde en rundtur i de stora stallarna bland zebror, gnuer (?), antiloper och giraffer.

Dag 2 inleddes med en brakfrukost, och sedan fick vi hälsa på inne hos lejonen. (inte inne i burarna då, men det räckte bra med att stå en halvmeter ifrån med galler emellan!)
    Minns faktiskt inte hur sjukt stora de är - det var mäktigt.

Alve föredrog delfinerna, och jag förstår honom.
    Vi fick även duscha inne på konferenscentret där duschen och bastun hade stooora fönster ut till delfinbassängen. Nice och duscha med delfiner simmandes intill.

Under bilresan hem mådde jag dock så sjukt illa att det första jag gjorde när vi kom hem var att springa upp för alla trappor för att hinna till toaletten och spy.

Ja, det var våran helg, idag blir det nog en riktig slappardag. Typ affären, parken och hem.
    Inget fel på det heller.

Things are not the way they used to be, I won't tell no lie; One and all have to face reality now.
  • Maeleli
    nadja84 skrev 2007-09-09 12:37:42 följande:
    Håll tummarna för mig. Väntar ut en auktion på tradera och hoppas att jag kan komma undan sjukt billigt
    Blir ju nyfiken! Vann du då? Vad var det för nåt?
    Things are not the way they used to be, I won't tell no lie; One and all have to face reality now.
  • nadja84
    Maeleli skrev 2007-09-09 13:32:01 följande:
    Blir ju nyfiken! Vann du då? Vad var det för nåt?
    Inte klart än. Slutar strax innan 3 men följer den och det är inte så många som budat
    *Dylan 2006-03-25*
  • nadja84

Maeleli: Oj vad kul det där låter, vill oxå. Var det dyrt??

*Dylan 2006-03-25*
  • Maeleli
    nadja84 skrev 2007-09-09 13:44:27 följande:
    Maeleli: Oj vad kul det där låter, vill oxå. Var det dyrt??
    Nope! Vi blev bjudna av en av dagisföräldraran som fått det genom jobbet! Kul att Alve väljer rätt kompisar

Men nyfiken som jag va kollade jag upp vad det skulle ha kostat, och jag tror att det var 2200 :- för mig och Alve. Då ingår 2dagars entre till parken, logi på campen, frukost, middag och lite sånna nära besök med olika djur.
    Hade helt klart varit värt de pengarna så jag Tror vi gör om det nästa sommar med antingen min syster och barn eller min bästis och gudson. Kan varmt rekomendera det, närmare djuren än så kommer man liksom inte.

Tror det stod något om en rekomendation från 8 år, men våra barn var 3 och 4 och det var inga som helst problem
  • nadja84
    Maeleli skrev 2007-09-09 13:50:24 följande:
    Nope! Vi blev bjudna av en av dagisföräldraran som fått det genom jobbet! Kul att Alve väljer rätt kompisar Men nyfiken som jag va kollade jag upp vad det skulle ha kostat, och jag tror att det var 2200 :- för mig och Alve. Då ingår 2dagars entre till parken, logi på campen, frukost, middag och lite sånna nära besök med olika djur.Hade helt klart varit värt de pengarna så jag Tror vi gör om det nästa sommar med antingen min syster och barn eller min bästis och gudson. Kan varmt rekomendera det, närmare djuren än så kommer man liksom inte. Tror det stod något om en rekomendation från 8 år, men våra barn var 3 och 4 och det var inga som helst problem
    Lyxigt... hoppas Dylan oxå lär sig välja rätt kompisar
    Kanske vi oxå gör nästa sommar då Dylan är lite större..
    *Dylan 2006-03-25*
  • Chetti

Hallå på er!

Maeleli: Låter som ni haft en bra resa! De är mäktiga när man står så nära. Vi kommer aldrig iväg till någon djurpark för min gubbe är tråkig och jobbar alltid.
    Får se om vi åker nästa år?

Nadja: Hoppas du vinner auktionen. Vad är det för något?

Stängs tråden ner idag? Vad ska den nya heta då? Vem startar nya?

Hur hittar man gamla vänner på facebook? Hur hittar de mig? Det är några som jag gärna skulle vilja prata gamla minnen med

Fru FJ och mamma till Alicia och Henry
  • nadja84

Chetti: En accesoar jag behöver till bröllopet jag ska på.. nypris är typ 300kr och har hittat på tradera för mycket mindre, visar vad det är när den gått ut.

Du söker väl på deras namn sen kan man väl söka på skola osv oxå tror jag

*Dylan 2006-03-25*
  • Zizter

NU ÄR JAG HEMMA IGEN!! SÅÅÅÅÅÅÅ GRYMT SKÖNT..  oj caps lock.. sorry.. hehe..

jävlar va datorn va seg i starten.. haha.. den har ju varit off för länge.. men nu funkar den som den ska igen.. hehe.. data data..

men va säg ni bruders.. stängs tråden? nån som startat en ny eller ska jag igen?

Vem behöver dokusåpor när familjeliv.se finns????
Svar på tråden Afrika i blodet babblar vidare...