• Anonym (mia)

Att gräla framför barnen...

Bråkar gör ju de flesta bland, även vi. Men jag får så grymt dåligt samvete när vi ha grälat framför barnen. Min äldsta är snart 2 ½ och hon blir såklart ledsen. Jag brukar sätta mig ner med henne och förklara att mamma o pappa inte är arga på henne, men min sambo tar aldrig den diskussionen med henne.
    Hur gör ni andra? Det bästa vore ju att ta grälet när barnen sover, men det är inte alltid lätt att planera sånt.

• Svar på tråden Att gräla framför barnen...
  • Anonym (mia)

bonnieloveskim: klokt skrivet.
    Men det är ju så som du och andra också skriver att det handlar om att hålla grälen på en bra nivå.

• Anonym (mia)
    bonnieloveskim skrev 2007-06-10 10:58:37 följande:
    Men ibland är det svårt att vara lugn och sansad... vi är ju alla mänskliga ellerhur.Det är inte väldens lättaste sak att hålla det på en normal nivå.Känn dig/er inte dålig/a om ni råkar skrika iblnad.Man kan fakiskt vara mycket arg oxå och det är inget fel att iblnad visa sina känslor.Men som sagt, bara man sedan lugnar ner sig och blir sams.Barnet måste ju oxå tillåtas visa sina känslor, och det är ju mer ofta att detta blir i skrik det med.
    Jo, detta har du verkligen rätt i. Det är viktigt att bli sams, men samtidigt vill jag inteskrik dummasaker till sambon inför barnen, när jag samtidigt lär dem att man inte får säga vissa saker, då såger jag ju emot mig själv. Men självklart är det viktigt för barnen att se att det är normalt med konflkter. Har bestämt mig för att lugna ner grälen inför barnen.
Svar på tråden Att gräla framför barnen...