• Anonym (dumma jag)

    Bakis... så var en hel dag förstörd...

    Usch- så less jag blir på mig själv! Nu är en hel dag förstörd bara för att jag gick ut igår! Är BAKIS och mår illa!
    Varför lär man sig aldrig?
    Har en 6-månaders son, och har gått ut några få gånger, då vi haft barnvakt,,, och trots att det känns välbehövligt och kul att gå ut så blir jag så förbannad på mig själv när jag blir bakis och sabbar en hel dag!

    Igår var jag ute och min sambo var hemma med sonen. Idag ska släktingar till honom grilla och ha kul, och de har åkt iväg men jag är hemma för att jag mår så kasst!

    Fy vad jag känner mig värdelös som dricker mig till bakfylla! Inga överdrina mängder, men jag blir dålig av så lite och nu är jag så ARG på mig själv som inte vet bättre!

    Nån som känner igen sig?

  • Svar på tråden Bakis... så var en hel dag förstörd...
  • Anonym (partaj)

    Kan vara jobbigt ja, men jag har oftast så roligt att det inte gör ngt med hvdvärk dgn efter. Men om du har sån ångest efter att ha festat kanske du ska tänka om? Gå ut nykter kanske inte är så roligt, men du får ju träffa vänner och ändå vara pigg dgn efter! El så spar du dig å kanske följer m sambon nästa gång (om ni vill), å har kul tillsammans1

  • Anonym (dumma jag)

    Jag tycker inte att det roliga när man är ute, väger upp huvudvärken och ångesten. Men jag blir så arg på mig själv, eftersom man tänker "aldrig mer" varje gång, och ändå så blir det likadant...

    Och sen jag fick barn känner jag extra mycket att man inte "får" eller "ska" sabba dagar så här...

  • W Panthera tigris

    jupps .. etanol för segern
    vad mer kan man säga om den smutsiga drogen
    :(

  • Anonym (partaj)

    Nä, har man sån ångest kanske det är lika bra att skippa festandet. Har många ggr själv tänkt "aldrig mer", och dricker nu med måtta istället. Läste att du inte drack så mkt, men alkoholen i sig är ju ångestframkallande. Hur mår du för övrigt, du känner dig inte deppig annars om dagarna?

  • Anonym

    känner igen mig i det du skriver.Du kan väl bestämma dig för att du ska festa 1 gång i månaden? sen bestämma dig att då ska du få ha kul och då ska du får vara bakfull.Sen behöver du ju inte dricka så mkt.jag känner så väl igen mig,kunde ha skrivit det själv.Men det är lättare att ge andra råd än sig själv.

    Lycka till

  • Anonym (lii)

    känner igen mig, fast i mitt fall e det sambon som gör så, sover till kl 18-22 efter en utekväll, åsså går han ut ca 2 ggr i veckan. jättekul

  • Anonym (Ågren)

    Tror det har med åldern att göra. Man orkar inte parta vilt hela natten längre och komma hemlufsandes vid sex på morgonkvisten, ställa sig i duschen, dricka en kopp "fosterfördrivande" svart kaffe och så iväg till jobbet...så som man orkade förr...Jag förbannar mig själv varje gång det hänt att jag varit ute alltför sent! Händer inte särskilt ofta, men vilken megaångest dagen efter!!!
    Men ibland vill man ju ha kul och släppa alla "måsten", och jag tror att man många gånger "släpper" lite för mycket, just för att det är så sällan och man vill ha den där känslan av "jag e ung och fri o lever livet".
    Ts, imorgon är en ny dag, förstår att du känner dig som skrutt - men det går över.

  • Anonym (dumma jag)

    (Partaj)- Nej jag mår inte dåligt i övrigt... men jag är en tjej som har festat väldigt mycket innan jag blev gravid. Med det menar jag 1-2ggr/ veckan. Då hade vi ju inget "ansvar" och ibland kunde det bli för mycket alkohol.

    Jag vill absolut inte fastna i alkohol, och få några problem med det... och då blir jag lite rädd när man blir bakis fast man egentligen inte vill det. så jag har nog ganska höga krav på mig själv.

    (Ågren) Du har helt rätt att man vill "släppa måsten" och "leva livet", och samtidigt får man dåligt samvete för det för att man borde vara "bättre"... särskilt när man är mamma...

    (Anonym)- du säger att du känner igen dig! Skönt att man inte är ensam! Om man gör som du sa med 1 ggn/mån så känns det kanske ok att bli bakis... men det jag egentligen vill,,, är att dricka med riktig MÅTTA.

    (Partaj) Du skriver att du nu gör det- alltså dricker med måtta... hur mycket dricker du nu och hur ofta?

  • Anonym (Ågren)

    TS; Vi är på samma linje! Är också mamma som festade mycket och ofta innan man, familj, förpliktelser. Fånigt med männsikor här som genats börjar skriva om alkoholvanor! man kan bli bakis ibland UTAN att för den saken ha problem med spriten! Inte så smart men mycket mänskligt. Mer mänskligt än det "Stepford syndrom" som ibland härjar på det här forumet.
    Ts, fortsätt du bara att vara bakis idag - som sagt, går över imorgon. Hoppas fö övrigt att du hade kul igår!

  • Anonym (partaj)

    ts; jag kan ta ngr glas vin mitt i ve om sambon är ledig dgn efter. Ibland på helgerna (varannan ungefär) kan det gå en flaska vin under en kväll, tex om jag ska gå på krogen el har vänner hemma, el bara sitter på altanen o myser. Men ibland blir det inte en hel flaska heller, beroende på hur mkt jag ätit. Känner på en gång nu när jag ska sluta! Det har inte gått överstyr en enda gång sen jag skärpte mig. Tidigare har det hänt att jag fått minnesluckor, och en jäkla ångest!! Nu har jag aldrig ångest. Kan bero på oxå att jag kommit ur min deppression, därför undrade jag hur du mår!

Svar på tråden Bakis... så var en hel dag förstörd...