• Anonym (dumma jag)

Bakis... så var en hel dag förstörd...

Usch- så less jag blir på mig själv! Nu är en hel dag förstörd bara för att jag gick ut igår! Är BAKIS och mår illa!
    Varför lär man sig aldrig?
    Har en 6-månaders son, och har gått ut några få gånger, då vi haft barnvakt,,, och trots att det känns välbehövligt och kul att gå ut så blir jag så förbannad på mig själv när jag blir bakis och sabbar en hel dag!

Igår var jag ute och min sambo var hemma med sonen. Idag ska släktingar till honom grilla och ha kul, och de har åkt iväg men jag är hemma för att jag mår så kasst!

Fy vad jag känner mig värdelös som dricker mig till bakfylla! Inga överdrina mängder, men jag blir dålig av så lite och nu är jag så ARG på mig själv som inte vet bättre!

Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Bakis... så var en hel dag förstörd...
  • Anonym (dumma jag)

Ågren-
    Ja, när man har läst andra trådar så verkar det som om alla är alkoholister.. enligt andra. Det gör ju att jag blir ÄNNU räddare för att bli det.....
    Jag ska vara bakis idag... och njuta av det! Så blir det nog bättre imorgon! -tack-

partaj-

Du gör precis som jag VILL GÖRA! Jag vill kunna ta nån öl mitt i veckan för att det är gott,,, eller lite vin på helgen... och njuta, Och hålla mig till det!

Istället känner jag mig skitdum om jag tar nån öl mitt i veckan, men dricker då istället desto mer när man går ut. kanske typiskt svenskt.

Hur känner du att det är nog? det är ju så lätt att man vill ha mer när man blivit lite lullig...

• julmusten

Att dricka mattligt innebar att sluta innan man kanner av alkoholen.

Det ar den enda form av alkoholintag jag kan ta numera da jag blir bakis sa fort jag blir berusad. Det ar asjobbigt, men faktiskt inte sa trakigt som jag trodde att det skulle vara.

Jag tar bara en ol, eller ett glas vin om jag ar ute en kvall och inte ater. Ater jag sa kan jag ibland ta nan drink till, men annars stannar det dar. Jag ser alkoholen som nagot som gor att maten smakar battre, (typ som att mjolk smakar bra med bullar), och inte som nagot som skall gora mig full. Da blir jag inte full heller.

Det ar jatteskont att ga ut, ha roligt och vakna och ma bra. Det ar befriande faktiskt. Lycka till, det ar inte alls sarskilt svart att begransa sitt intag, och man sparar sa himla mycket pengar pa det med!!

• Anonym (partaj)

Visst ska du kunna ta en öl mitt i ve om du vill!!! Jag kom till en gräns när jag var rädd för att bli alkoholist, och tänkte att nu går det inte att hålla på så här längre. Jag drack hejdlöst flera liter vin å blanda m groggar osv, hade svårt att veta när jag skulle lägga av. Eftersom jag håller mig till en viss sorts vin, ett å samma märke, så vet jag hur jag reagerar på det. Vill ha en öl ibland med, men det kanske blir 1 då. Sen tycker jag att "tolv-regeln" är ganska bra, att inte dricka efter midnatt. Kan tillägga att jag "mysdricker" numera, istället för att dricka fort som jag gjorde tidigare. Då känner jag när det är dags att sluta. Kanske ett glas vatten emellan för att jämna ut det, el ta en paus mellan ölen (om det blivit många) för att känna efter. Tycker att du kan dricka utan ångest!!!

• Anonym (dumma jag)

Partaj-

Ok! Skönt att höra! "Mysdricka" låter bättre! Och så kanske man vet att det är dags att sluta när man "vill ha en till för att det börjar bli så kul"!

Julmusten-
    Vad duktigt av dig! Det måste varit konstigt att gå ut så, och dricka så lite, i början?! Men du har nog rätt att man vänjer sig!
    Jag vill också tycka att det är skönt att inte bli bakis....

Jag ska verkligen försöka att inte bli full när jag dricker framöver. Då kanske jag inte behöver känna denna "ångest" över att man tar nån öl heller!

• Anonym (Ågren)

Fast jag tror verkligen INTE att du håller på att bli alkis!!!! Bara det att du "analyserar" läget idag, talar emot det. Hade du däremot förnekat/bortförklarat/blundat för din bakisdag - då hade du kanske haft problem.

• Anonym (partaj)

Precis ts! Drick å mys å må gott!!

• Anonym (dumma jag)

Ågren- tack!!!!!!!!!!

Jag är duktig på att hitta fel hos mig... när det gäller detta i alla fall.

• Zaria

Nästa gång du går ut så ta ett glas vatten mellan varje glas alkohol, du blir inte mindre full, men du slipper baksmällan, baksmällan beror mycket på vätskebrist.

• Anonym (dumma jag)

Tack alla för era svar!!!! Nu börjar bakisheten släppa... ska ta en dusch och vänta på att sambon och sonen kommer hem. Då är nog jag redo att leka... fast synd på den missade grillningen.....

Ha det bra alla! Jag ska prova att dricka måttligt nästa gång och försöka minnas hur trist det känns att må så här!

Förresten tog jag ganska många cigg igår (röker inte egentligen längre) så därför mår jag nog extra kasst..

• Anonym (Ågren)

TS;
    Så lite! Nästa gång är det du som "peppar" mig, när jag har min "Ågren-dag". Och - NEJ! Alla kloka här ; jag är INTE alkad!

• Anonym

men herregud vilken alkoholtolerans sverige har!

här får man bara dricka då man går ut en kväll!

varför inte kunna unna sig en öl mitt i veckan...

varför inte kunna ta ett glas vin i veckan eller en kväll då man känner för det på sin altan i värmen eller balkongen,för att på helgen gå ut o fets aloss med sina vänner? din konsumtion är du inte alkoholist för! alkoholist är du enbart då alkoholen får följder och konsekvenser,dvs.du dricker upp alla pengar.

du orkar inte gå till dagis med ditt barn för du varit full o uppe länge en söndag.
    du dricker då du vaknar då du har dina barn hemma osv.då är det dags att tänka lite!
    inte om du som förälder åker på ex.swedenrock en gång per år o dricker från morgon till kväll då du lämnat sambo o barn hemma eller är barnfri o singelledig! läs inte så mycket skrönor här på nätet från absolutister,unna dig en öl en fylla osv.men tycker du det är jobbigt att bli bakis så drick varanna vatten varannan öl....sen inte efter kl 0.00 på natten då blir du inte bakis!

• Anonym (dumma jag)

Anonym-

OK! Du har nog rätt! Men mycket man läser här, får en att känna sig som om man är alkis vad man än gör...

Det är så många präktiga och "duktiga" mammor här... så man känner att man har en del att leva upp till!

Men du har rätt!

• Anonym (Trött kvinna)

Igår spydde jag många gånger,hade ont i magen och trött.Först på kvällen kunde jag äta lite yougurt.Så den dagen var förstörd.Nu kan jag äta lite och känner mig fortvarande slö och trött.Drick mindre folk,så slipper ni det här!

• Anonym (A)

Mitt svar blir nej. Har varit bakis många gånger i mitt liv men jag biter ihop och gör det som är sagt. Visst är det skönt att dra täcket över huvudet men finns det ett åtagande så genomför jag det.

• Överste Senap

Kan inte låta bli att undra hur bakis man är när man svarar i en tråd där senaste inlägget var från 2007.

• stjärne
    Överste Senap skrev 2021-03-14 10:03:42 följande:

Kan inte låta bli att undra hur bakis man är när man svarar i en tråd där senaste inlägget var från 2007.

Haha tänkte precis samma!
  • Anonym (A)

Haha!! Läser från telefonen och kollade inte datum för tråden men bakis är jag ej. Måhända trött

Svar på tråden Bakis... så var en hel dag förstörd...