Inlägg från: Anonym (dumma jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dumma jag)

Bakis... så var en hel dag förstörd...

Usch- så less jag blir på mig själv! Nu är en hel dag förstörd bara för att jag gick ut igår! Är BAKIS och mår illa!
    Varför lär man sig aldrig?
    Har en 6-månaders son, och har gått ut några få gånger, då vi haft barnvakt,,, och trots att det känns välbehövligt och kul att gå ut så blir jag så förbannad på mig själv när jag blir bakis och sabbar en hel dag!

Igår var jag ute och min sambo var hemma med sonen. Idag ska släktingar till honom grilla och ha kul, och de har åkt iväg men jag är hemma för att jag mår så kasst!

Fy vad jag känner mig värdelös som dricker mig till bakfylla! Inga överdrina mängder, men jag blir dålig av så lite och nu är jag så ARG på mig själv som inte vet bättre!

Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Bakis... så var en hel dag förstörd...
  • Anonym (dumma jag)

Jag tycker inte att det roliga när man är ute, väger upp huvudvärken och ångesten. Men jag blir så arg på mig själv, eftersom man tänker "aldrig mer" varje gång, och ändå så blir det likadant...

Och sen jag fick barn känner jag extra mycket att man inte "får" eller "ska" sabba dagar så här...

• Anonym (dumma jag)

(Partaj)- Nej jag mår inte dåligt i övrigt... men jag är en tjej som har festat väldigt mycket innan jag blev gravid. Med det menar jag 1-2ggr/ veckan. Då hade vi ju inget "ansvar" och ibland kunde det bli för mycket alkohol.

Jag vill absolut inte fastna i alkohol, och få några problem med det... och då blir jag lite rädd när man blir bakis fast man egentligen inte vill det. så jag har nog ganska höga krav på mig själv.

(Ågren) Du har helt rätt att man vill "släppa måsten" och "leva livet", och samtidigt får man dåligt samvete för det för att man borde vara "bättre"... särskilt när man är mamma...

(Anonym)- du säger att du känner igen dig! Skönt att man inte är ensam! Om man gör som du sa med 1 ggn/mån så känns det kanske ok att bli bakis... men det jag egentligen vill,,, är att dricka med riktig MÅTTA.

(Partaj) Du skriver att du nu gör det- alltså dricker med måtta... hur mycket dricker du nu och hur ofta?

• Anonym (dumma jag)

Ågren-
    Ja, när man har läst andra trådar så verkar det som om alla är alkoholister.. enligt andra. Det gör ju att jag blir ÄNNU räddare för att bli det.....
    Jag ska vara bakis idag... och njuta av det! Så blir det nog bättre imorgon! -tack-

partaj-

Du gör precis som jag VILL GÖRA! Jag vill kunna ta nån öl mitt i veckan för att det är gott,,, eller lite vin på helgen... och njuta, Och hålla mig till det!

Istället känner jag mig skitdum om jag tar nån öl mitt i veckan, men dricker då istället desto mer när man går ut. kanske typiskt svenskt.

Hur känner du att det är nog? det är ju så lätt att man vill ha mer när man blivit lite lullig...

• Anonym (dumma jag)

Partaj-

Ok! Skönt att höra! "Mysdricka" låter bättre! Och så kanske man vet att det är dags att sluta när man "vill ha en till för att det börjar bli så kul"!

Julmusten-
    Vad duktigt av dig! Det måste varit konstigt att gå ut så, och dricka så lite, i början?! Men du har nog rätt att man vänjer sig!
    Jag vill också tycka att det är skönt att inte bli bakis....

Jag ska verkligen försöka att inte bli full när jag dricker framöver. Då kanske jag inte behöver känna denna "ångest" över att man tar nån öl heller!

• Anonym (dumma jag)

Ågren- tack!!!!!!!!!!

Jag är duktig på att hitta fel hos mig... när det gäller detta i alla fall.

• Anonym (dumma jag)

Tack alla för era svar!!!! Nu börjar bakisheten släppa... ska ta en dusch och vänta på att sambon och sonen kommer hem. Då är nog jag redo att leka... fast synd på den missade grillningen.....

Ha det bra alla! Jag ska prova att dricka måttligt nästa gång och försöka minnas hur trist det känns att må så här!

Förresten tog jag ganska många cigg igår (röker inte egentligen längre) så därför mår jag nog extra kasst..

• Anonym (dumma jag)

Anonym-

OK! Du har nog rätt! Men mycket man läser här, får en att känna sig som om man är alkis vad man än gör...

Det är så många präktiga och "duktiga" mammor här... så man känner att man har en del att leva upp till!

Men du har rätt!

Svar på tråden Bakis... så var en hel dag förstörd...