• Anonym (ledsen)

Hjälp, jag slår mina barn!

Jag är ensamstående med två ganska små barn. Jag jobbar heltid av ekonomiska skäl, har nästan ingen kontakt med barnens pappa, han är inte intresserad av dem. Har väldigt lite avlastning. Jag är sååå trött....

Nu till problemet - jag har inte tålamod med barnen, ibland blir jag så arg så att jag tar tag i dem hårt och ibland får de en dask när de inte lyssnar...
    Tror vi har hamnat i en ond cirkel för de blir bara värre och värre, lyssnar inte alls på mig så jag får skrika och gapa på dem.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till för att komma ur detta. Jag VILL ju inte bli så arg, men de kan verkligen reta gallfeber på mig. Vad ska jag göra? Hur ska JAG bli så lugn att jag kan kontrollera mitt humör, vill verkligen inte göra barnen illa, varken fysiskt eller psykiskt...

Snälla, inga påhopp i den här tråden. Jag VET att det är absolut fel att ta hårt i barnen och ge dem en dask, jag mår tillräckligt dåligt över detta ändå. Jag skulle behöva hjälp, stöd hur jag ska ta mig ur det här... Har funderat på att söka terapeutisk hjälp på något sätt, men är så rädd att barnen ska tas ifrån mig om jag nämner att jag har slagit dem. Jag älskar ju barnen över allt annat och vill att de ska få en trygg och stabil uppväxt... Vad ska jag ta mig till? *ledsen*

• Svar på tråden Hjälp, jag slår mina barn!
  • Essi73

Hej TS! Jag säger som alla andra, prata med BVC!
    Jag önskar så att jag på något sätt kan hjälpa dig. Jag bor i Täby, och jag tar mig gärna tid till att hjälpa dig på något sätt.

Precis som Turia skriver så röjer du din din anonymitet om du skickar ett privat mess via inboxen, men vill du göra det så sitter jag här och lyssnar och lovar på heder och samvete att inte röja dig.

Med omtanke
    /Essi

• Anonym (Också less)

Åh, TS, jag förstår dig alltför väl.
    Mina barn är lite äldre, 7 o 9, och den senaste tiden har jag varit såååå nära att slå Har tagit tag i armen alltför hårt, nypt i örat o även daskat till när tålamodet, orken och orden inte räcker till.
    Hade någon sagt till mig att vi skulle ha det så här nu, för 6 år sedan hade jag sagt att den var galen. Kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur otroligt påfrestande föräldraskapet kan vara.
    Jag är inte ensamstående, har en man som är mycket delaktig i barnen.

Jag kan verkligen förstå hur trött och maktlös du känner dig, men har tyvärr inte så många råd att ge mer än att du bör berätta på BVC hur du känner dig. De brukar ha en psykolog eller någon annan man kan prata med. (Borde göra det själv, men har inte riktigt kommit dit än)

• Angel73

Hej TS, jag vet att du skrev att du jobbade heltid för att få ekonomin att gå ihop men som det verkar nu så är du helt slutkörd, finns det ngn möjlighet för dig att klara dig ett tag om du är sjukskriven pga din situation om en läkare går med på det förstås? Kan vara en ide att bara vara hemma med barnen sitt hos dem, lyssna på dem, läs för dem, visa att du finns där för dem och ge dem din tid. Ni behöver verkligen bryta den onda cirkeln ni hamnat i, med trötta barn efter dagis och du själv som ska laga mat, tvätta, diska osv. Det är inte lätt för oss som har stöd av en make så jag beundrar verkligen er som är själva med allt.
    En ide är kanske att förklara situationen för dina föräldrar och se om de kan ställa upp fast de lever sina egna liv. Åtminstone lite mer än vad de gör nu.

Och ska jag vara ärlig så hade jag nog inte vågat berätta för socialen för det värsta som kan hända en är att bli ifråntagen sina barn , fast jag vet inte förstås om man blir det i din situation. Skickar styrkekramar !!!

• Saara

Hej! Jag förstår hur du känner dig, jag har oxå lätt för att tappa humöret. Nu är mina barn så små än så det är inget som går ut över dom..men jag har oxå tänkt på hur jag ska göra för att hålla mig lugn sen när dom blir lite äldre och kommer i trots och sånt.
    Jag bor oxå i sdra sthlm så om du vill ha en ny vän så finns jag Jag är oxå ensammstående.
    Om du vill så kan du skicka till min inbox så kan vi prata lite!

• Anonym

har två små barn jag med föstår hur du känner. har själv daskat lite försktigt i rumpan,i bland blir man bara så trött på allt tjat.
    skulle absolut inte vilja vända mig till bvc,känns helt fel.vart vänder man sig då

• Polgara

Bvc är till för att få stöd,råd och tips!Finns det något familjecenter i närheten där du bor? Där har dom kuratorer osv. Alla har dom tystnadsplikt....

Du måste få hjälp nu!

Lycka till ts!

• Rosali

Kontakta BUP, dom kan hjälpa dig!
    Lycka till

• Anonym (ledsen)

Kan de inte ta mina barn då???

• Anonym (förstår)

Åh förstår dig alltför väl!

Avlastning - stöd - jag har inga råd. Men förståelse.

• Anonym

Kanske kan du säga att du snart inte vet vad du ska ta dig till och att du är nära att slå dem, då borde de reagera på bvc.

Svar på tråden Hjälp, jag slår mina barn!