Inlägg från: Ugglan77 |Visa alla inlägg
  • Ugglan77

Hur svagt kan strecket vara för att räknas som positivt (RFSU gavtest)???

Hej!

Har en fråga till er som lyckats - hur svagt kan strecket egentligen vara för att räknas som positivt utslag??? Skrev ju en fråga till er härom dagen angående att testa tidigare än BIM-dagen...

Nu har det verkligen visat sig hur svag jag är och hur dålig karaktär jag har - kunde inte hålla mig, utan åkte till Coop och köpte ett gravtest och körde som en tok hem och testade. Tycker mig kunna se en pyttesvag rosa linje under det starka strecket, men är inte säker på om det är inbillning eller ej. Kanske är det bara så att där strecket ska synas OM man är gravid, så kan man skymta det även då man får negativt???

Väntade i 5 minuter och då syntes ingenting. Stod att man skulle avläsa senast 10 min efter testet var gjort, och efter 10 min syns ett supersupesuper svagt rosa streck som man knappt kan se.

Blev ju inte klokare av det här testet. Tolkar det som negativt, eftersom det inte syntes förrän i sista sekund. Har inte BIM förrän på söndag och jag tror nog att mensen kommer som vanligt. Varför skulle den inte??? Har verkligen INGA gravsymptom, bara en otrolig längtan efter att bli gravid.

Kram en ledsen Uggla

P.s. Vad händer med testet efter 10 min??? Kan ju säga att strecket blev starkare efteråt.

• Svar på tråden Hur svagt kan strecket vara för att räknas som positivt (RFSU gavtest)???
  • Ugglan77

Jag vågar verkligen inte hoppas, men jag längtar efter att få bilda familj med sambon! Nej, jag kommer nog utgå från att det är negativt och vänta till söndag då jag har BIM. Dyker inte mensen upp då, så testar jag med Clearblue. Vill verkligen inte bli besviken...

KRAM

• Ugglan77

Jo, skulle vilja testa med Clearblue också. Köpte ju ett sånt också, men tänkte spara det till BIM-dagen på söndag. Har dock inte lyckats hitta några Clearblue 2-pack! Var köper man det??? På mitt apotek har de bara 1-pack.

Ja, det är svårt att veta vad man ska tro, eftersom strecket var så himla superpyttesvagt, och först inte syntes efter 5 min. Efter 5 min började det synas ytterst svagt och efter 10 min syntes det supersvaga strecket.

Ska försöka hålla mig till på söndag och då testa med Clearblue. Fast ni har ju märkt hur bra karaktär jag har, så jag lär väl säkert testa redan imorgon...*suck* Hade ju lovat mig själv att inte bli "besatt" av denna bebistillverkning...

KRAM på er och lycka till med era graviditeter!

• Ugglan77

oOoJOYoOo!

Lite konstigt det där med att Clearblue-testet visade tydligare resultat än RFSU-testet då du testade ett par dagar innan BIM. RFSU ska jag vara mer känsligt för gravhormoner om jag fattat det hela rätt. Det var därför jag bestämde mig för att testa med RFSU idag och ta Clearblue på BIM-dagen...

• Ugglan77

Hej Tizzan!

Får se hur länge jag klarar att hålla mig innan jag testar igen. Har köpt nya tester. Vill försöka vänta till BIM-dagen nu, men vet inte om jag klarar det... Jag lovar att berätta hur det går!

Tack för din berättelse!

KRAM

• Ugglan77

Hmmm, kunde inte hålla mig så länge. Har testat nu på morgonen med både RFSU och Preg. Båda visade svagt svagt positivt. BIM är först på söndag. Vågar nog ändå inte lita på dessa tester... så tråkigt nog känner jag mig inte ens glad ännu, trots att vi längtat efter det här ända sedan i oktober... Ska testa igen på söndag eller måndag.

KRAM

• Ugglan77

Är gravid!!! Testade tydligt positivt igår kväll!!! Känns otroligt, skrämmande och underbart!

Tack ni som stöttat och lyssnat på mitt "gnäll" och min osäkerhet!

KRAM

Svar på tråden Hur svagt kan strecket vara för att räknas som positivt (RFSU gavtest)???