Inlägg från: Smilla77 |Visa alla inlägg
  • Smilla77

Solskydd!?!

Har en dotter på 8,5 månader. Nu när vi har så himla fint väder har frågan kring solskydd kommit upp till diskussion bland mina vänner. Rekommendationerna är ju att barn under ett år inte ska använda solkräm, utan ska vara i skuggan eller ha heltäckande kläder. Att hålla en liten krypande tjej som älskar att gå på upptäcktsfärd i skuggan är inte helt lätt, och jag har inte lyckats hitta så mkt svala sköna heltäckande kläder...

Nu undrar jag hur ni andra mammor och pappor gör med era små underverk! Vill också jättegärna ha tips på vart man kan hitta bra kläder.

• Svar på tråden Solskydd!?!
  • Smilla77

Picolina: tack! Läste om det där på nätet också, men blev osäker på om det gällde även kräm med fysikaliska filter? Vet du? Det där solskyddsnätet lät spännande! Vart hittar man det? Har du tips på vart man hittar svala heltäckande kläder!?

• Smilla77

Picolina: tack! Läste om det där på nätet också, men blev osäker på om det gällde även kräm med fysikaliska filter? Vet du? Det där solskyddsnätet lät spännande! Vart hittar man det? Har du tips på vart man hittar svala heltäckande kläder!?

• Smilla77

Picolina: Tack för dina svar! Ditt resonemang låter klokt, var lite i de banorna jag också tänkte! Har oxå varit på Lindex. FÅr ta en runda till HM i morgon. Hittade en tunn tröja med lång ärm på esprit, kan rekommenderas!

Var hittar jag solskyddsnätet?

Svar på tråden Solskydd!?!