• hellow

Hjälp fort..

Hejsan. jag har så många frågor som jag inte vet vem jag ska fråga, för det känns som ingen kan svara på dom.
    Jag är en ung tjej som länge har haft problem hemma,
    blivit utslängd flera gånger, haft bråk hemma problem i skola m.m jag tror jag är gravid. kommer antagligen bli ensamstående. men detta är något jag ser framimot. jag ser att ett barn hade gjort mig lyckligt. Men får man hjälp och vad för någon ?
    får man lägenhet av soc ? eller hur ligger det till.
    jag ber någon som vet att svara mig fort... Några andra unga som ej fått bo kvar hemma eller så ? SNÄLLA SKRIV!!!!

• Svar på tråden Hjälp fort..
  • hellow

Okej. tack så mycket för alla info :) jag ska ut nu men hör av mig sen. Tack .. KRam

• hellow

Okej. tack så mycket för alla info :) jag ska ut nu men hör av mig sen. Tack .. KRam

• angelica88

Dina föräldrar är försörjningsskyldiga tills du gått ut skolan. Mig hjälpte de inte med lägenhet, utan jag fick fixa en borgenär eller vad det heter. Sen hjälper de till med hyra, kläder, hygien och allt det där. Och saker till bebisen

• susye
    hellow skrev 2007-06-12 20:21:05 följande:
    men soc här i malmö är cp i huvudet och hatar mig. så dom går det inte att prata med "/
    på det lilla du skrivit förstår jag att du har en negativ syn på soc men nu är ju situationen en annan så ge dem en chans till. be att få byta handläggare där annars. har en hel del erfarenhet av soc så vill du kan du skriva till min inbox
  • hannahlilla

Jag vill inte låta som en moralkärring eller nåt sånt men tänk på att du antagligen kommer få det väldigt tufft.
    Finns det ngn alls som kommer stötta dig i det hela? För helt ensam blir det nog rätt tufft!
    Hur gammal är du?
    Jag var 16 när jag fick min dotter, är nu 17 och tösen är 3månader.
    Du får gärna adda mig på msn om du vill prata mer, jag kanske kan svara på några av dina frågor iaf! hannah__90__@hotmail.com.
    kram

• HiHi

soc fixar lägenhet
    samt hjäper med hyraa
    m.m vid behov
    det är dom skyldiga till
    vare säg ålder

• Lady Sylvana

Du ska alltså skaffa barn för att må bättre?

Dömt att misslyckas.

• ruffe4

Ett barn gör dig inte lyckligt, du måste vara lycklig innan för att kunna njuta av att vara mamma..

Svar på tråden Hjälp fort..