• hellow

Hjälp fort..

Hejsan. jag har så många frågor som jag inte vet vem jag ska fråga, för det känns som ingen kan svara på dom.
    Jag är en ung tjej som länge har haft problem hemma,
    blivit utslängd flera gånger, haft bråk hemma problem i skola m.m jag tror jag är gravid. kommer antagligen bli ensamstående. men detta är något jag ser framimot. jag ser att ett barn hade gjort mig lyckligt. Men får man hjälp och vad för någon ?
    får man lägenhet av soc ? eller hur ligger det till.
    jag ber någon som vet att svara mig fort... Några andra unga som ej fått bo kvar hemma eller så ? SNÄLLA SKRIV!!!!

• Svar på tråden Hjälp fort..
  • hannahlilla

Hm, läste lite nogrannare nu, jag tror inte ett barn passar in i ditt liv just nu. Valet är självklart ditt men min åsikt är nog att ifall du är gravid borde du tänka igenom det väääldigt noga!
    Ett barn är ett konstant ansvar och om du mår dåligt redan nu så kan du tyvärr må ännu sämre när barnet kommer.
    Viktiga grunder innan man skaffar barn är ju trygghet och det känns inte som du ens själv har trygghet just nu, iaf inte i det du berättar. Vill du föda ett barn in i en sån tillvaro?
    Nä, tänk dig för noga.
    Du behöver mkt stöd, det är nog enormt svårt att klara sig helt själv. Då menar jag inte bara ekonomiskt.
    Hela ditt liv kommer förändras och det finns en stor risk att du kommer bli väldigt ensam, kompisarna glider man lätt ifrån pga att man mognar ifrån dom och har mindre och mindre gemensamt, utan familj och pojkvän blir det ju ännu svårare.
    Jag hoppas iaf det går bra för dig. Du får gärna skriva och berätta sen om du är gravid eller inte.
    Kram

• barajosefine

Hade jag vart i din sitvation hade jag hemskt nog valt att gjort en abort.

?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Selma 061109 ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • hellow

Ursäkta men jag tror ni missuppfattat mig helt :O
    jag är inte ensam.. Mina bästa vänner har redan barn,
    jag är den enda som ej fått barn än i min omkräts.
    & när ja trodde jag var gravid för någon månad sen
    blev alla överglada. men det var negativt "/ så det är
    bara på att försöka igen :] jag vet att barn hade gjort mig
    lycklig, för jag ser fram imot att bli mamma. det är de ända
    jag ser fram imot! Jag gjorde en abort 05 och ångrar mig så fruktansvärt mycket. Nu har jag insett att jag ville behålla det,
    och ångrar att jag inte gjorde det! Hade jag kunnat spola tbk tiden hade jag gjort det ogjort direkt!! Men nu kan jag inte det.
    det jag ville fråga här inne är den ekonomiska biten inget annat :)

• faster fia

ts. soc är inte hjälper dig nog inte som de e dina föräldrar som är försörjningskyldig till dig. men vist tror dem ger dig ekonomiskt bistånd för barnet.

• hannahlilla

Du måste skämta, du försöker bli gravid och har inte ens pojkvän?
    Äh, dig orkar man ju inte ens lägga ner energi på om det är det du tänker på, sjukt egoistiskt att skaffa barn av såna anledningar.. Skärpning fan, du skrämmer mig!  

• barajosefine
    Jag är en ung tjej som länge har haft problem hemma,
    blivit utslängd flera gånger, haft bråk hemma problem i skola m.m jag tror jag är gravid. kommer antagligen bli ensamstående.

Hoppas du och ditt framtida barn får tak över huvudet...............
    ?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Selma 061109 ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • SatuSv

jag har ett barn,skulle separera med min sambo,ringde soc o fick ingen hjälp.det första han tänkte erbjuda var att dela lägenhet med andra tills jag sa att Hallå jag har ett barn,det går ju inte.Sen tyckte han att jag skulle polisanmäla min sambo för hot(han hade hotat mig med löjlig saker som jag inte tog ens på allvar),sa nej till gubbens förslag.då ville han att jag skulle leta efter2a hand men vem vill hyra ut till mig som har skulder,hyres skulder sen jag va yngre o dum.Så hur ska jag nu göra,får bo med han...

men att sen gå o försöka bli gravid utan kille är fel o egoistiskt.varför inte bara vänta tills man e i ett bra seriöst förhållande o ordna lägenhet,jobb o SEN börja med barn,plus att då får man bättre föräldrapenning.Min åsikt...

• xxmeyaxx

Nu förstår jag ärligt talat ingenting.

I inlägg 23 skriver du detta:
    "jag är inte ensam.. Mina bästa vänner har redan barn,
    jag är den enda som ej fått barn än i min omkräts."

Men på din presentation så har du skrivit detta?
    "Jag är en 18:årig tjej från skåne.Som
    bor tillsammans med min underbara pojkvän/fästman Richard.
    Vi har varit tillsammans i 5 år och förlovade i 3 år!
    Vi delar allting tillsammans. Jag kan inte tänka mig hur mitt
    liv hade varit utan han vid min sida. Han är guldvärd <3

Man kan säga att det bästa vi har fått ut av vår relation,
    är våra underbara små ögonstenar, som vi älskar aldra mest!

Nirah Nellie Amelia som kom till världen den
    15/6 - 2003 kl 19:32 Hon vägde 2945gram & var 42cm lång,
    naturligtvis världens finaste flicka!

Elliot Noah Theo som kom till världen den
    3/3 - 2007 kl 14:12 Han vägde 4290gram & var 54cm lång
    ( en riktigt tjockis )men absolut den sötaste!"

För en månad sedan var du alltså barnlös. Men numera har du en dotter på 4 år (varav du startade denna tråd dagen EFTER hennes 4-årsdag) och en son på drygt ett halvår.

*kliar mig på huvudet* Fundersam

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Maroschka
    hellow skrev 2007-06-16 22:36:10 följande:
     Mina bästa vänner har redan barn,jag är den enda som ej fått barn än i min omkräts
    Och det är en bra anledning att skaffa barn?
    Dessutom har du ju redan 2 styckna
  • SatuSv

ÖÖÖÖH varför skriver du sånt här om du redan har barn????driver du eller??

Svar på tråden Hjälp fort..