Jag anser att det är lurigt med Faluns paket där man endast betalar om man blir gravid.
Det är alltså så att man betalar om man gör ett positivt graviditetstest efter IVF:n och att man kan se graviditeten på ultraljud. Många behandlingar slutar dock tyvärr i mf. Eftersom man vet när man skall göra graviditetstestet och det efter en IVF läggs in ett tidigt vul blir det ju fler tidiga mf som man märker än vid övriga graviditeter som inte föregåtts av medicinsk behandling. (Antalet mf är säkert inte högre egentligen, men det vet jag inget om...)
Vi gjorde privatfinansierad IVF i Falun förra året som slutade i graviditet, men ma som upptäcktes i v.12. (Allt hade sett bra up på vul i v.7) För detta betalade vi runt 20000 med alla förbehandlingar. Hade vi tagit paketet hade vi alltså fått betala 48600 + förbehandlingar.
Får man ett barn bryr man sig nog inte så mycket om att det kostade 30-35000 kronor mer, men annars så är det ju 1,5 försök till...
Självklart kan det vara ett alternativ, men jag tror man skall fundera kring för- och nackdelar innan man beslutar vad man vill satsa på.
Lycka till!