• Anonym (storbystad)

Bröstlyft

Det här är en fråga till er som gjort ett bröstlyft. Alltså inte gjort brösten mindre, utan bara mindre hängiga.
    Jag har stora bröst, har alltid haft, men vill inte på något sätt att dom ska bli mindre. Har konstigt nog aldrig haft ont i ryggen av dom, eller tyckt att dom är i vägen eller besvärande på något annat sätt. Däremot tycker jag inte om att dom hänger så mycket, så jag vill lyfta dom. Ha kvar den stora storleken, men lite högre upp, så att säga.

Ni som lyft brösten, hur mycket kostade det, hur kändes det, behövde ni vara sjukskrivna länge, hur mycket påverkade det storleken?

Blir jätteglad om nån har nåt att berätta.

• Svar på tråden Bröstlyft
  • Anonym (storbystad)

*puffar*

• Jenny83

Vill oxå veta, jag ska göra ett bröstlyft det är redan klart.
    Jag har sedan tidigare gjort en bröstförstoring å ska nu ca 6 månader ef avslutat amning göra ett lyft samt fylla upp dom lite mera.
    Min själva förstoring gick på 32000:- å jag var sjukskriven i 2 veckor då.
    HUr det blir nu har jag ingen aning om. Men får väl lite mer kött på benen efter kontakt med min läkare.
    Men eftersom jag e gravid nu i v.16+2 så känns det aningens långt bort iaf.

• Anonym (storbystad)

Eftersom ingen svarat, och flera ville veta, så googlade jag på bröstlyft.
    Priset ligger nånstans mellan 28000-40000 beroende på var man gör lyftet. Två till tre veckor ska man vara hemma, och sen tas stygnen. Men ska använda en stödbehå i flera månader efter ingreppet. Vad det gör med storleken har jag ingen aning om, det står det inget om.
    Förhoppningsvis får jag behålla mina jättetuttar utan att lägga in nåt i dom, för det känns inte aktuellt för mig.

• chokladfia

Hej ts, är du medveten om att det blir ganska mkt ärr efter ett lyft?

• Anonym (storbystad)
    chokladfia skrev 2007-06-20 20:57:27 följande:
    Hej ts, är du medveten om att det blir ganska mkt ärr efter ett lyft?
    Ja, det vet jag. Ett ärr runt bröstvårtan, och sen ner under bröstet, och i "skarven" mellan bröst och bröstkorg. Men om allt läker som det ska, så syns inte ärren särskilt mycket efter några månader.

Dessutom tror jag det är värt det, bara för att kunna gå utan behå utan att ha tuttar som hänger halvvägs ner till naveln, och att slippa värmeutslag under brösten på sommaren.

För mig är det lika mycket medicinska/psykologiska orsaker som en ren skönhetsoperation, om du förstår hur jag menar.
  • chokladfia

Förstår vad du menar. Ville bara höra om du visste. Har jobbat en hel del inom plastikkirurgi och stött på några som blivit besvikna över ärren. Men har sett massor med fina resultat också, en del ärr syns nästan inte alls!

• Anonym (storbystad)
    chokladfia skrev 2007-06-20 21:33:17 följande:
    Förstår vad du menar. Ville bara höra om du visste. Har jobbat en hel del inom plastikkirurgi och stött på några som blivit besvikna över ärren. Men har sett massor med fina resultat också, en del ärr syns nästan inte alls!
    Om du har jobbat inom plastikkirurgi, kanske du kan berätta för mig vad det är för skillnad på mängd ärr, och placering på ärr om man jämför bröstlyft/bröstförminskning?

En förminskning är nog inte aktuell för mig, men jag skulle ändå vilja veta lite skillnaden mellan de olika operationerna.
Svar på tråden Bröstlyft