• Fridapida

Tips om smink nr 2

Nu fortsätter vi i ny tråd!
    Alla gamla och nya är hjärtligt välkomna!

Mitt första tips i den här tråden:

Ögonskugga - Jag ska i sommar gå helt på den varma, eldiga looken med mycket guld och även orange. Min favoritögonskugga är från Make up store, en cybershadow, Valley. Snygg till en solbränd hud.

Mascara - MaxFactor Masterpiece. Ingen mascara har separerat o förlängt så snyggt som Masterpiece. Ett självklart val för perfekta fransar!

Rouge - Jag är en trogen Orgasm, NARS, användare. Snygg färg o håller hela dagen! Rekomenderas till alla blåögda blondiner O alla andra...

Cremehighlighter - Make up store, high tech lighter, färgen saturn. En lite varmare färg att ha på kindben o under ögonbrynen. Den vita highlightern byter jag ut mot en varmare o eldigare variant. Nu ska ögonen brinna

Förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m18474290.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 23:25:36:
    Nu ligger några nya sminkningar i mitt galleri. Välkomna in o kika.

• Svar på tråden Tips om smink nr 2
  • Glam

Flummig : oj du har handlat mycket.. härligt
    24carat kan du ha med dom flesta färger, guld passar typ till allt. Det är snyggt om du använder en lätt fuktad pensel när du applicerar den då blir den riktigt guldig.
    Gecco o bamboo är snygga ihop, silver är snyggt tillsammans med en sotning. har alla dom skuggorna, ska jag vara helt ärlig, så har jag alla MUS skuggor.. illa egentligen,, Men vad gör man när man är tokig i smink =)

• AnThor

Glam!

Vad använder du för bas i ansiktet? Vilket rouge har du? Vill oxå ha sån hud...

• Linny

Fridapida: Tack!! Flummig: Tack! Vad mycket kul du handlade! Jag har muffin (går att ha till allt) 24 carat, Bamboo (snygga tillsammans) de andra har jag tyvärr inte. Glam: Oj, tack! Hur gör ni när ni använder "bara" två skuggor? Tonar ni ändå utåt/uppåt med den mörkare eller håller ni allt på ögonlocket och i globlinjen? Imorgon tänkte jag mig en mycket ljusare sminkning och hade tänkt kombinera mercury med tex. wave (MUS) eller hypnotic alt. ghost mist (PL). Såna ljusa känns lite fjantiga att tona uppåt/utåt. ELLER?

• Fridapida
    Linny skrev 2007-09-03 20:11:36 följande:
    Fridapida: Tack!! Flummig: Tack! Vad mycket kul du handlade! Jag har muffin (går att ha till allt) 24 carat, Bamboo (snygga tillsammans) de andra har jag tyvärr inte. Glam: Oj, tack! Hur gör ni när ni använder "bara" två skuggor? Tonar ni ändå utåt/uppåt med den mörkare eller håller ni allt på ögonlocket och i globlinjen? Imorgon tänkte jag mig en mycket ljusare sminkning och hade tänkt kombinera mercury med tex. wave (MUS) eller hypnotic alt. ghost mist (PL). Såna ljusa känns lite fjantiga att tona uppåt/utåt. ELLER?
    Jag markerar alltid globlinjen, mer eller mindre. Men hur mycket jag är över det beror på... jag går på känsla. Om du ser på bilden jag har lagt ut idag så kan du se att jag har gått ut en bit, kanske inte syns så bra...
  • Majestic
    Yooo, girl nu är vi tillbaka från semsetern, det var ju SUVVE!!
    Jag har vilat, badat, solat och hndlat en massa smink... !!

Allt väl med er??
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Linny

Fridapida: Ok, men även om det är en fesigt ljusblå skugga eller tar du då en mörkare, en tredje skugga. Tänkte just att jag skulle hålla det ljusare imorgon. Även om jag tar över globlinjen lite så syns det inte på mig Jag har djupt liggande globveck och inte en fin rundning. Så det syns först om jag blinkar ORDENTLIGT och länge eller om jag målar upp en bra bit

Ska jag komplettera med en ljust grå kanske för att det inte ska bli så "fesigt"

• Linny

Majestic: Välkommen hem till hällregnet Hoppas du haft det härligt. Här är det toppen

• Fridapida

Jag har lagt ut en ny bild på min sida.

Jag har använt clarins "soft cream eye colour" nr 7 & 8. Jag har blandat dem för en persiko färg o lagt på ögonlocket och jobbat det utåt uppåt brynet. Närmare inre ögonvrån så har jag använt mer o mer rosa. Närmast brynet har jag duttat lite saturn, creme highlighter från MUS. Där ögat är som rundast på ögonlocket har jag duttat lite rosa rouge, siesta från EM, och i globlinjen o lite uppåt har jag Orgasm från NARS. För att markera globlinjen har jag lagt en brun matt skugga från Dior, samt blandat den med vatten och haft som en mjuk eyeliner. Som rouge har jag såklart haft Orgasm, NARS.

På bilden ser man lite dåligt. Förstora inte, det blir bara suddigt.

Svar på tråden Tips om smink nr 2