• Atira

Från "PILF:ar --> MILF:ar"

Fajga, synd att vi inte visste om att vi var så nära varandra. Då hade vi ju kunnat träffats. Har ni stuga i Skummeslövsstrand?

Malin, vad jobbigt med telefonen. Hoppas att de snart svarar på ditt mail.

Oj, vad trögt det går att packa upp. Inte alls kul. Hittar hela tiden roligare saker att göra, som att kolla datorn.

• Atira

Jeanette, A håller på mycket med sina händer, stoppar dem i munnen. Hon stoppar även allt annat i munnen som leksaker och täcket.

• Atira

Är det någon som kan rekommendera något pensionat eller liknande inte alltför långt från Göteborg? Vi funderar på att bo på något mysigt ställe med god mat ett par nätter i augusti.

• Atira

Idag var vi och fixade pass till A. Vi ska kanske åka på en weekendtripp i höst. De fick ta många foton innan allt var ok, ganska jobbigt. Hon blev iallafall väldigt gullig på det som dög. G fick sitta med henne i knäet och ha en vit skiva hängande om sin hals för att få en vit bakgrund. Jag fick stå och vifta med en kanin som de hade där på passmyndigheten. Vi skrattade ganska mycket och A var väldigt uthållig.

Blir sugen på att kolla höstkläder på Lindex!

Jag har lagat smakportioner till A ikväll för första gången. När vi var på landet hade vi ingen mixer så då fick det bli burkmat. Väldigt meckigt att göra majspure med hjälp av vitlökspressen som det stod i broschyren från bvc att man skulle använda. Kanske enklare att använda en sil? Någon som testat? Gjorde även broccolipure´. Maten såg mycket godare ut än burkmaten, hoppas den är det också.

• Atira

Frida, tack för tipset! Ska testa det nästa gång.

• Atira

Jeanette, funderar på Rom men inget är spikat.
    Jobbigt med brist på rutiner, känner igen det.

• Atira

Jeanette, vi har en Babybjörn Active men har bara använt den lite hemma för att testa den. Ångrar att vi köpte den, tycker att det funkar bättre med vagn.

Malin, ja vissa dagar kan man vara utan! Är det inte för att du laddar för flytten som det känns lite motigt nu? Bara en teori, men jag jämför med hur det känns innan semestern när allt går trögt på jobbet. Man har svårt att fokusera på nuet och tänker bara framåt till det roliga. Lite flummigt, men du kanske förstår vad jag menar. Men vad kul att flytta till ett hus, du har något roligt att se fram emot!

Jag har varit på min odlingslott vid Delsjön i em och plockat hallon som jag ska smaska i mig nu, gott!

• Atira

Jeanette, tänkte inte på mellanlandningar. Smart att använda sele eller sjal då!
    Jag håller med dig om att det känns väldigt avlägset att börja jobba igen. Behöver nog lite "inskolning" för att komma igång igen. Får nog gå dit några gånger innan och bara "känna in miljön". Tur att det än så länge är långt dit.

Malin, snart är du där, i ditt nya hus!

• Atira

Kaniinis, vi behåller nog selen tills A har växt ur den, kanske att vi börjar använda den. Känns lite synd att sälja den nu, den var rätt dyr. Ångrar jag mig så hör jag av mig till dig.

Svar på tråden Från "PILF:ar --> MILF:ar"