• Naty

Ni som använder/använt EVRA depåplåster...

... jag känner att mitt plåster börja lossna, den lossnade idag men jag satte tillbaka den men nu efter duschen så var det som et "glapp" emellan som jag får sitta å trycka åt. Grejen är den att jag ska byta plåster på fredag för då är det plåster-bytardag. men jag undrar om den lossnar helt imorgon, och jag sätter fast en ny, blir torsdag min nya bytar dag då eller måste jag ändå ta bort den på fredag å sätta en ny igen?

• Svar på tråden Ni som använder/använt EVRA depåplåster...
  • Naty

hmm men alltså om jag sätter dit en ny imorgon så blir den min nya dag? så då byter jag nästa plåster poå torsdag nästa vecka..?

• Naty

eller så som jag förstår fårn texten så sätter jag ett nytt men yter nästa fredag? så bytardagen ändras inte??
    Svårt å förstå ju...
    fan att den skulle börja krångla så här nu 2 dar innan jag ska byta!!

• Naty

okej då vet jag.
    var du nöjd med dina plåster annars? biverkningar osv?? jasg känner mig lite illamående av det, men det e första veckan jag använt det så.. det kansdke blir bättre..

• Naty

mmm jag känner redan nu att jag är skitirrterad över allt, blir så lätt arg.. haha jag kanske slutar efter sommaren, skönt å ha nu för då blöder jag mindre samt att jag kan skjuta upp mensen å sånt om det blir ´nån utlandsresa.. ska förbruka mina 3 mån, sne lsutar jag nog. mår också bäst utan.
    läste att du e gravid, Grattis :) tog det lång tid efter att du slutade med plåstrena?

• Naty

okej dtet va bra å höra, har själv funfderingar på att skaffa en till, så därför undrade jag.
    lossnade dina plåster också?

• Naty

ja haha mitt lossnade idag då den följde med underkläär jag skulle duscha efter jobbet.det va inte så kul å så kul för jag hade ju inget nytt med mej men det gick att sätta fast den igen.

• Naty

mmm men jag undrar om jag borde ta å byta ändå utifall att jag skulle tappa den imorgon när jag jobbat å så ligger det ett plåster vid en maskin. hehe..
    jobbigt ju.. att de inte kan sitta bättre!

• Naty

nja biverkningar..... mår lite illa faktiskt, och sen är jag jätte pissed off hela tiden... du då??

• Naty

oj da... gör du? men ska det var så?? jag har bröstspänningar, ungefär som före mensen, fast jag hade mens förra veckan...

• Naty

jag tror nog att jag kommer sluta efter sommaren, det e skönt å ha det nu s¨jag kan skjuta upp mensen vid en utlandsresa, men jag har alltid varit emot hormoner. sånt är inte bra för kroppen. går väl korta perioder men jag tror inte att det e bra nä'r man använder år in å år ut.

Jobbigt det måste vara å blöda, det enda jag märkte var att jag fick mindre mens men det tog ca 7 dagar innan det var helt "rent", samt att jag känner mig mer svullen. Har ni gått upp i vikt av era plåster????

• Naty

plåstret satt fast faktiskt så jag bytte på fredagen som vanlig, men har ni gått upp i vikt av era?

• Naty

men när jag tar bort mitt plåster p åfredagen då jag ska få min "mens" alltså, då går jag utan plåster i en vecka va? Då sätter jag på ett nytt på fredag veckan efter eller hur?

Eller samma dag som mensen tar slut?? Fattar ingenting.. hehe

Svar på tråden Ni som använder/använt EVRA depåplåster...