• Elsans

Någon som har eller funderar på att skaffa porslinsfasader till tänderna?

Jag har funderat på det mycket till och från men har inte tagit tag i det på allvar än. det som hindrar mig från att göra det är mest att jag är orolig över att det inte ser naturligt ut. någon som har bilder på sig själv med sånna eller nån som kan rekomendera någon tandläkare som är bra kanske? Jag har hört mycket bra om kent nyman i göteborg men det är så långt för mig att åka.

Spänn av!
  • Svar på tråden Någon som har eller funderar på att skaffa porslinsfasader till tänderna?
  • Elsans

Undrar just hur lång tid blekning sitter i, någon som vet? måste man göra om det ofta?

Spänn av!
  • EochEmamma

Någon som kan rek ett ställe i Skåne??

• MrsNelson

haha, nej jag ska inte göra vampyrtänder, det var bara något jag funderade på om det gick att göra!

• LabLover

Jag har gjort det på min ena framtand som blev skadad när jag var barn. Tandläkaren (folktandvården) slipade ner tanden till en ful spets, jag fick en tillfällig tand medan vi väntade på den permanenta porslinstanden.

Det man ska tänka på är att man får ilningar i tanden/tänderna efteråt som iaf jag tyckte var jobbiga periodvis. Satt i ganska länge men det var ju värt det. Önskar att jag gjort det tidigare. Det var inte förrän jag var över 20 år som jag började fundera på om det inte gick att göra den snyggare. Fram tills dess gjorde ju folktandvården det som var billigast för dem

• Elsans

Det låter ju bra och ilningar kan jag leva med ett tag för att få raka tänder. har du gjort om det sen första gången eller har du bara funderat på det?

Spänn av!
  • sunmaid
    CarlHerman skrev 2007-07-01 20:34:30 följande:
    Jag trodde att dom alltid slipade ner tänderna (dvs förstörde tänderna permanent) när skalfasader sätts dit? Är tandhygienist och har bara sett fasader göras en gång så jag vetinte så mkt om det. Tror att i de allra flesta fall slipas tänderna ner. De skalfasader jag sett har sett väldigt naturliga och fina ut.
    Är också tandhygienist och har aldrig hört att man klistrar på en fasad ovanpå en vanlig tand utan att först slipa ner den. Det är väl i så fall om framtänderna (eller de som nu ska göras) sitter längre in än de övriga tänderna för annars kommer ju fasaden att stå ut

För att motverka ilningar kan man skölja med fluor och tugga fluor tuggummi efter behandlingen.

Jag rekommenderar starkt att bleka tänderna på kliniken (tar sammanlagt ca 2 timmar) än att hålla på och bleka hemma under flera dagar.

Har varit men under många fasadbehandlingar och det blir alltid såååå fint. Särskilt om man blekt övriga tänder. Då platsar man verkligen i en pepsodent reklam

Lycka till!!!
  • Elsans

Den enda jag har hört talas om som gör det utan att slipa ner innan är kent nyman: www.kentnyman.se/newpage/index.htm Det låter ju super att det blir så bra! borde verkligen ta tag i detdär nu men vet inet riktigt vart jag ska vända mig.

Spänn av!
  • LabLover

TS: Nej, nej. Skadan på min framtand fixades aldrig med porslinsfasad förrän jag själv betalade för det i vuxen ålder. Innan dess så lagades den på annat sätt (vet inte vad det kallas). Jag kände att det både blev snyggare och billigare i längden med en porslinstand.

• Elsans

Ok, va bra!! hur mycket kostade det och ser det heeelt naturligt ut?

Spänn av!
Svar på tråden Någon som har eller funderar på att skaffa porslinsfasader till tänderna?