• Sara 1982

Får man vara glad eller inte?

Jag har försökt bli gravid under ca 2 års tid. Har alltid haft mens ganska regelbundet. har kommit för tidigt ibland och några dagar sent. Nu hade jag BIM 5/6. Gjorde gravtest 10/6 och det visade inget. Ringde till gyn den 12/6. Hon sade att man inte alltid får ett svar så tidigt när man testar. Men hon lät himla positiv och sa att så länge inte mensen kommer kan jag vara gravid? Är det så? hon tyckte jag skulle testa om en vecka igen så det blir väl 19/6. Har lite molande värk ner mot äggstockarna. Någon som vart i samma situation? Ska på fest i helgen och vet inte om jag vågar dricka....

Kram Sara

• Svar på tråden Får man vara glad eller inte?
  • Cesso

Hej!
    När jag väntade barn så testade jag negativt på BIM, negativt en vecka senare, och POSITIVT två veckor efter BIM.

Jag trodde inte att jag var gravid efterom det var negativt först.... så jag blev förvånad när det blev positivt så långt efter.
    Jag tror att din BM har rätt, att man bör vänta en v. mellan varje test, för att ge hormonerna en chans. Dessutom slipper man den psykiska stressen att få en massa negativa tester... om man testar varje dag.
    Så visst finns det hopp! Men vänta du en vecka, så märker du om mensen kommer eller inte.
    Lycka till!

Ps. när jag var gravid hade jag också molande värk. Precis som mensvärk, och mest i höger sida. Det är ligamenten till livmoderna som drar eftersom livmoderna växer direkt om man är gravid. Så det känns precis som att man ska ha mens vilken sekund som helst!) Ds.

• Cesso

Ang. om du vågar dricka- du kanske ska ta ett test precis innan du går på festen? Så kan du i alla fall dricka med gott samvete... om det är negativt. Jag drack innan jag fick veta att jag var gravid,,, men det råder delade meningar om det är farligt eller ej... min BM sa att det nog inte var farligt... men jag läste nu här på fl:s faktasida att man inte bör dricka alls.

• Sara 1982

Tack snälla för ditt svar. Det är bara så jobbigt att gå och vänta och inte veta om det är en babys i magen eller om mensen bara spelar ett spratt, men det verkar konstigt när den aldrig gjort det förut.

• Cesso

vet du, jag tror att mensen KAN spela en ett spratt... i några få dagar eller så...Det har den gjort för mig förut, då jag "önskat" att jag var gravid, men ALLTID kom mensen inom ett par dagar. Jag tycker du har väntat länge nu för att det bara ska vara ett "spratt".
    Jag tror faktist inte att det är så vanligt att mensen kan dröja i 9 dagar bara för att man "vill" det...
    Så jag säger som din BM= det finns hopp, och JA- du får vara glad! För än så länge så vet du ju inte!

Men du har inte testat sen den 10:e? För 4 dagar sen?
    (ovanligt med en icke-testmissbrukare!)

• Sara 1982

Nej, jag har inte testat sen den 10/6. Jag har aldrig vart test missbrukare för mensen har oftatst kommit, och när jag gjort test förut så har mensen kommit ett par timmar senare. jag har köpt två nya test idag och tänkte kolla i morgon bitti eftersom jag ska på festival hela helgen. Om det inte visar något då så får jag vänta tills den 19/6 och sen har jag en tid hos gyn den 20/6.

det komiska om jag nu är gravid vilket jag hoppas är ju att jag inte lyckats bli gravid på 2 år. Har ganska nyligen separaerat för ett par månader sedan och träffat en ny kille som jag älskar jätte mycket och berättat exat hur jag känner för det här med bran. han har två barn sen tidigare. Märkligt om man kan bli gravid så fort med någon annan. Då kan det ju inte vara meningen att jag skulle få barn innan. :)

Skönt att höra att inte du heller tror på att mensen kan hålla sig borta så länghe för att man vill/önskar vara gravid.
    Min sambo sa till mig igår att hans syster sagt att mensen kan försvinna en månad ibland, men då tror ju jag att man har problem med mensen i vanliga fall också.

• Cesso

Vissa par passar helt enkelt inte ihop medan andra blir gravida direkt... så det var nog inte meninen att det skulle bli barn i ditt förra förhållande.
    När ska du på festivalen? Låter ganska tråkit att vara helt nykter bara för att man "kanske kanske" är gravid, så gör du så att testa innan du åker!
    När ska du göra testet? Jag blir ju nyfiken nu!
    Eftersom du inte testat på fyra dagar så kan det ju visa nu!!!

• Sara 1982

Det är en hamnfestival hemma i Oxelösund där jag bor. Det är fredag lördag och söndag. Så jag tänkte testa i morgon bitti så får jag se vad det visar. Känns helt ok att vara nykter om man vet att man är gravid, men som sagt jag vågar inte hoppas för mycket. lovar berätta hur det går med testet.

• Cesso

Självklart går det bra att vara nykter om man VET att man är gravid... jag menade att det kan vara tråkit om man inte vet... utan bara hoppas!

Vad kul att du ska testa imorgonbitti!
    Jag kikar in och ser hur det går!
    Lycka till TS!

• Selenea

Mensen kan hoppa över utan att man för den skull behöver ha problem i vanliga fall, men förhoppningsvis så är det ju en bebis och inget annat. Fast det där med om nåt är menat eller inte köper jag inte riktigt. Då är det inte menat att jag och min sambo ska få barn, bara för att jag har en sjukdom som gör det svårare? Tror snarare att ditt ex kanske hade lite slöa simmare eller nåt. Det räcker ju med en gång för att det ska bli barn, och sånt brukar inte ta hänsyn till varken känslor eller hur länge man har varit ihop. Men jag ska hålla tummarna för ett fint plus iaf.

• Kwela

Oj det låter så hårt när ni säger att det inte är mening att man ska få barn med vissa...

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Cesso
    Kwela skrev 2007-06-14 14:39:47 följande:
    Oj det låter så hårt när ni säger att det inte är mening att man ska få barn med vissa...
    Menar inget illa med det... men i TS fall, så kan det kanske kännas bättre om det "inte var meningen" att hon skulle få barn med sin förra kille... Det visade ju sig att det inte höll, och att hon nu hittat en annan hon älskar...
    Jag tror att det finne "en mening" med mycket, om man bara letar den!

Jag har faktist hört flera som haft svårt att få barn ihop, trots att båda vart fertila... och min gamla BM sa att vissa par "passar bättre ihop än andra" när det gäller att göra barn...
    Sorry- om det lär hårt!
  • Lilla Morran

Lycka till!

Från en som tror att du är gravid till motsatsen bevisats!

Och du: Även om det visar neg. i morgon bitti så skulle jag låta bli att dricka under helgen - du kan ångra dig om du dricker - men inte om du håller dig nykter....

Kram

• Cesso

TS- hur har det gått? testat än?

• Sara 1982

Hej på er alla!

Jag testade mig när jag skulle och det visade negativt och senare på natten kom mensen. Var till gyn och de konstaterade att jag fått ett för tidigt missfall. De flesta gånger då mensen är försenad så har man vart gravid när mensen gått över tiden så pass länge som 2 veckor.

Att det låter hårt får stå för er. Jag eller vi har väl inte hoppat på någon annan om att det var meningen. Nu handlade det om mig. Till och med gyn läkarn sa själv att det inte var meningen att vi skulle få barn. Inget fel på varken mig eller min dåvarande sambo. Hans spermier var i kanon skick.

jag har inte mått så bra pga missfallet men glad över att man fått reda på att jag faktiskt kan bli gravid, men det kanske är taskigt att få vara glad över det också för då kanske några av er här känner sig kränkta.... och det är inte min mening.

Svar på tråden Får man vara glad eller inte?