• Anonym

HJÄLP!

Nu håller världen på att rasa samman!
    Vi ska ha barn i November och har ingenstans att bo. Vi hade tänkt att köpa en lägenhet men eftersom jag inte har någon inkomst just nu och min sambo inte har så hög lön, så kan vi inte ta dom lån som krävs för att köpa en bostadsrätt. Vi bor i stockholm och får ingen hyresrätt genom bostadsförmedlingen eftersom vi inte har stått tillräckligt många år.

Finns chansen att vi kan få hjälp av socialen att hitta en lägenhet? Vi behöver bara en lägenhet, vi kan stå för hyran själva. Känns helt värdelöst att behöva be om hjälp, men just nu känns det tyvärr som enda utvägen...

Hur har ni andra gjort i liknande situation?

(inga moraltanter tack - jag mår tillräckligt kasst över det här, men tiden tickar på och vi behöver verkligen en lägenhet).

• Svar på tråden HJÄLP!
  • Anonym

Ring bluestep...de lånar ut till de flesta!

• Essa01

Vart bor ni nu då? Hur gammal e du & pappan?

• Anonym (Tess)

Kan ni inte flytta hem till några av era föräldrar?

• Anonym

Vi är 19 och 25 år.
    Jag bor hemma hos mina föräldrar och han bor i en etta på 18kvm i andra hand.

Det finns ingen chans att vi kan bo hemma hos våra föräldrar och i hans minietta fungerar det inte heller.... Han jobbar nätter.

• Anonym

Måste ni absolut bo kvar i Sthlm? Om möjligheten finns, och det funkar för er vill säga, så kanske ni kan vidga vyerna?

• sedlighetsroteln

Finns det ingen billig 3a ni kan få tag i?

• Anonym

Min pojkvän har fast anställning här så att flytta från stockholm funkar inte.

• Inana83

Vet inte hur de e i sthlm men i gbg (göteborg) kan man sådan hjälp från soc, speciellt om man har ett barn på väg. Så ta kontakt med dom och berätta hur det ligger till och hoppas att du får en handläggare som är på gott humör för det är väldigt ofta det är där det bär eller brister. Lycka till

• Anonym

sedlighetsroteln: vi har letat efter bostadsrätter varenda helg i fyra månader utan resultat. det här känns verkligen som sista utvägen...

• luddigamaskrosen

Kan ni inte bo lite utanför Sthlm?

Svar på tråden HJÄLP!