• Änglagård

Ni som diskar för hand....

En liten fråga till er som diskar för hand. Använder ni diskborste eller disksvamp när ni diskar? Om ni använder både och så välj det alternativ som du använder mest.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som diskar för hand....
  • JoelsFru

Båda, men mest svampen.

• SystraMi

Båda men 80-90% borsten.

• Bei Bei

Både och. Tycker glas blir mera skinande rena med svampen. Beror också på om dotterns hjälper mig att diska, för då byter vi när det passar henne (dvs mamma får svampen & Ronja har diskborsten...)

♥ Ronja ♥
  • Ruggugglan

Båda, men mest diskborsten.

• therre

Ibland diskborste och ibland mitt favoritredskap - en diskborste som har svamp framtill istället för borste och i handtaget fyller man på med diskmedel i så man alltid får en lagom dos. Perfekt va?

• mojsig

En sån har vi med! hur bra som helst

therre skrev 2007-06-14 23:41:29 följande:
    Ibland diskborste och ibland mitt favoritredskap - en diskborste som har svamp framtill istället för borste och i handtaget fyller man på med diskmedel i så man alltid får en lagom dos. Perfekt va?
  • beliveinyou

Både och mestdisksvampen!

• Dino78

En diskborste med svamp istället för borst på har jag till tallrikar och en vanlig borste till kastruller/stekpannor/grytor.

DIF i själ och hjärta
  • Mrs Corbally

Mest svampen. Borsten använder jag bara när jag diskar stekpannor  och teflon

Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114!!!!
  • therre
    Dino78 skrev 2007-06-14 23:45:03 följande:
    En diskborste med svamp istället för borst på har jag till tallrikar och en vanlig borste till kastruller/stekpannor/grytor.
    samma här, och till bestick som inte är skedar.
Svar på tråden Ni som diskar för hand....